به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: بعد از اینکه دولت ایران سطح تعهدات خود در برجام را کاهش داد، ترامپ در عرض 2 روز دوبار از ایرانی ها خواست تا با او تماس بگیرند و پای مذاکره بیایند و بدنبال آن بصورت غیرعادی شماره تلفن خاص خود را به سوئیس داد و نیز قول داد که مذاکره عادلانه خواهد بود.
وی اظهار داشت: این انفعال در عالم دیپلماسی جنون آمیز است و آمریکا یی ها در واقع از مقاومت ملت ایران دیوانه شده اند.
امام جمعه اردبیل گفت : وقتی ترامپ منتظر ماند و دید ه خبری نشد رئیس جمهور سوئیس را احضار کرد و از او خواست بین دولت ایران و آمریکا واسطه شود و این حرکت نیز در عالم دیپلماسی بسیار ویرانگر است و اعتبار آمریکا را پایمال می کند.
عاملی ادامه داد: ترامپ باید بداند که ایران اهل مذاکره است و اگر اهل مذاکره نبود پای برجام نمی رفت اما مذاکره ایران 2 شرط دارد؛ اول، برداشتن تمام تحریم ها و دوم بازگشت به برجام و غیر از این آمریکا چاره ای ندارد.
وی بیان کرد : آمریکایی ها وقتی از اثر تحریم مأیوس شدند هفته گذشته ناوها ، هواپیماهای جنگی و تجهیرات بسیار پیشرفته و خطرناک نظامی را راهی خلیج فارس کردند و چنان جنگ روانی راه انداختند که خیلی از نخبگان خیال کردند جنگ حتمی است.
خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: اما کاهش سطح تعهدات برجام از سوی دولت ایران آنها را دیوانه کرد و آخرین ضربه ای که آمریکا در خصوص ایران خورد، هشدار قانون گذاران آمریکایی در کنگره به دولت ترامپ درباره تحریف واقعیت های مربوط به ایران بود.
وی افزود: آنها نسبت به تحریف واقعیت ها و سیاسی سازی اطلاعات درباره ایران و استفاده گزینشی از اطلاعات ن و بزرگ نمایی تهدید ایران هشدار دادند و از احتمال درگیری دو طرف اظهار نگرانی کردند.
عاملی بیان کرد: آنها گفتند اگر ایران تهدید داشته باشد ناشی از تحریک خود دولت آمریکاست و تمام خصومت ها با ایران به خاطر اشتباه رئیس جمهور آمریکا در خروج از یک توافق دیپلماتیک ایجاد شده است.
وی ادامه داد: یک ضربه بزرگ ایران به آمریکا این هفته این بود که در اثر فشار افکار عمومی و مراکز تصمیم گیری آمریکا به جنگ طلبی دولت آمریکا، ترامپ مجبور شد بگوید که مشاورانش به او خیانت کرده و خود سرانه شعار جنگ داده اند .
عاملی ادامه داد: فشار به دولت آمریکا در خصوص ایران آن قدر زیاد شده که جنگ طلبی مثل پمپئو دست به دامان مقامات اروپایی شده و از آنها خواسته به کاهش تنش با ایران کمک کنند.
وی افزود: عجیب تر اینکه نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای ریاست جمهوری سال 2020 در برنامه های تبلیغاتی خود به مردم آمریکا می گویند اگر به ما رأی بدهید ما به توافق هسته ای برجام برخواهیم گشت و این نشان می دهد که ترامپ در میان مردم خود آمریکا منزوی شده است.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: حالا ترامپ خوب فهمیده که ایران مثل کشورهای عرب خلیج فارس نیست و حکومت جاهل سعودی هم خوب فهمید که کرامت، عزت و سربلندی چیزی نیست که فقط با پول به دست آید.
وی افزود: اینکه ایران با وجود محاصره و فشار شدید و تهدید همه جانبه کاری کرد که ترامپ شماره تلفن بدهد و التماس کند، یک درس بزرگ از ملت ایران به ملت های جهان است.
عاملی گفت: این روزها دنیا ایران را تحسین می کند از این جهت که در اثر مقاومت در برابر بزرگترین، عظیم ترین، وحشتناک ترین و خطرناک ترین تحریم تاریخ زندگی بشر، آمریکا را به التماس وا داشت.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.