استاندار اردبیل گفت: صادرات غیرنفتی استان اردبیل با معرفی بازارهای هدف جدید باید تقویت شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ظرفیت خوبی در قالب تبصره 18 در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده که در مسابقه با سایر استان‌ها باید به سمت بهره‌گیری از این ظرفیت در تقویت تولید و اشتغال حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه از طریق ظرفیت‌های ملی و استانی جذب این منابع را پیگیر هستیم تا هر چه سریعتر واحدهای تولیدی ما از منابع تبصره 18 استفاده کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر سهم استان باید تلاش کنیم تا به عنوان استان پیشرو از منابع سایر استان‌ها جذب کنیم که در این زمینه باید طرح‌های اولویت‌دار معرفی شوند.
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید بیان کرد: در این بخش اصل مهم تولید محصولات صادرات محور است که شایسته است بازارهای جدید صادراتی را شناسایی و به توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی استان کمک کنیم.
بهنامجو گفت: واحدهای تولیدی که صادرات محور هدفگذاری شوند مورد حمایت بیشتر قرار می‌گیرند چرا که صادرات غیرنفتی در این شرایط سخت و تحریم اقتصادی دشمن بهترین راهکار برای تقویت اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم از ظرفیت مرزی استان در تقویت و توسعه این بخش استفاده کنیم، گفت: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیری که در استان ایجاد شده تولید محصولات گلخانه‌ای است که ما توسعه 300 تا 400 هکتاری محصولات گلخانه‌ای را هدفگذاری کردیم تا محصولات تولید شده این مجموعه‌ها امکان صادرات پیدا کند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل حذف بروکراسی زاید را از روند صدور مجوزها ضروری خواند و افزود: در کنار این امر باید مدیران به زیرمجموعه‌های خود انگیزه کار و تلاش مضاعف دهند و در عین حال نظارت کامل و قانونی را بر روند کارها داشته باشند.
بهنامجو تولیدکنندگان را مقدم در جبهه جنگ اقتصادی توصیف و تصریح کرد: ما باید در این جنگ اقتصادی دشمن را شکست دهیم چرا که اگر این کار را نکنیم دشمن در جنگ نظامی جری‌تر شده و احساس می‌کند می‌تواند به اهداف شوم خود در مقابله مستقیم دست یابد.
وی ادامه داد: امسال باید به صورت ویژه در حوزه تقویت اقتصاد استان و کمک به اقتصاد کشور تلاش کنیم که راهکار اصلی در این زمینه وحدت و همگرایی بیشتر و بهتر است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.