به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: در زلزله سال 96 غرب استان 104 هزار واحد مسکونی مردم دچار تخریب و آسیب جدی شد که 38 هزار واحد آن تخریبی 100 درصدی بود که اکنون 29 هزار واحد آن تکمیل و ساخته شده است.
وی اضافه کرد: از 66 هزار واحد مسکونی تعمیری، کلیه آنها در طول 15 ماه گذشته تعمیر و تکمیل شده که رکورد بی سابقه ای در کشور محسوب می شود که جا دارد از همه مسئولان بخصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قدردانی کرد.
بازوند در ادامه بیان داشت: دولت در مجموع برای زلزله کرمانشاه بیش از 10هزار و 500 میلیارد تومان در بخش های اسکان اضطرای و موقت، ساخت واحدها و امهال وام های مردم زلزله زده هزینه کرده است.
او در ادامه با اشاره به وضعیت مستاجران زلزله زده شهر سرپل ذهاب گفت: 2 تا سه هزار پروانه مضاف بر واحدهای تخریبی در شهر سرپل ذهاب صادر شده که از دولت تقاضا داریم، تسهیلات بیش از 50 میلیون تومان به مستاجران زلزله زده ارائه دهد تا بتوانند واحدهای اضافی را خریداری کنند.

**نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کنترل شده است
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم کرمانشاه از نرخ بالای بیکاری رنج می برند، گفت: نرخ بیکاری استان کنترل شده و از 21.2 درصد در سال 96 به 18.7 درصد درسال 97 رسیده است و دومین استانی هستیم که در سال گذشته روند کاهشی نرخ بیکاری داشتیم.
بازوند، بیکاری استان را حاصل انباشت بیکاری چندین ساله دانست و گفت: بیکاری یک شب و یک سال رفع نمی شود.
او اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه در سال 97 را هزار و 700 میلیارد تومان اعلام کرد که از این مبلغ 903 میلیارد تومان آن و از هزار و 500 میلیارد تومان بخش اشتغال روستایی و زلزله هزار و سه میلیارد تاکنون تخصیص یافته است.
وی همچنین درآمد سرانه استان کرمانشاه در سال گذشته را 15 میلیون و 800 تومان اعلام کرد که نسبت به میانگین کشوری 60 درصد است.
وی در ادامه به واگذاری 357 پروژه به بخش خصوصی با هزار و 500 میلیارد تومان، ارائه 620 میلیون دلار تسهیلات به بخش صنعتی، جذب 163 میلیون یورو، سرمایه خارجی و واگذاری 125 هکتار شهرک صنعتی به بخش خصوصی در سال گذشته اشاره کرد.

**صادرات 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از مرزهای کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در ادامه به ظرفیت و پتانسیل مرزها و بازارچه های استان کرمانشاه در زمان تحریم ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از بازارچه و مرزهای استان کرمانشاه انجام شد که رشد44 درصدی نسبت به سال 96 را نشان می دهد.

**بازگشایی مرز خسروی مطالبه جدی مردم کرمانشاه از دولت است
بازوند در ادامه گفت: بازگشایی مرز خسروی یکی از مطالبات جدی و به حق مردم کرمانشاه است و از دولت تقاضا داریم این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهد.
او در ادامه خواستار توجه جدی گازرسانی به روستاهای استان کرمانشاه شد و گفت: میزان گازرسانی روستاهای کرمانشاه از میانگین کشوری کمتر است که نیاز به توجه بیشتر است.
وی همچنین خواستارپرداخت مابقی مانده اعتبار تخصیص داده شده مناطق زلزله زده استان و 700 میلیارد تومان اعتبارات ساماندهی و پایش شهری نوار مرزی استان شد.
استاندار کرمانشاه همچنین خواستار مشارکت 50 درصدی دولت در پروژه آزاد راه همدان - کرمانشاه – خسروی با بخش خصوصی، فراهم کردن زیرساخت های منطقه آزاد قصرشیرین، منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد، پتروشیمی اسلام آباد و زیر ساخت بندر خشک شهر کرمانشاه شد و گفت: بخش خصوصی با ارائه زیرساخت ها پای کار می آید.
استاندار کرمانشاه در پایان در راستای کمک به اشتغال و رونق تولید استان از رییس جمهوری خواست 56 واحد تولیدی راکد استان را که در تملک بانک ها و همچنین چند واحد بزرگ اقتصادی در تملک شستا است، واگذار کنند تا بیش هزار میلیارد تومان سرمایه استان رهاسازی شود.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.