رشید نقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن همچنین در راستای کمک بیشتر به این افراد آسیب پذیر 13 میلیارد ریال تهسیلات پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: برای هر واحد مسکونی 200 میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت شده است.
وی بیان کرد: نوسازی و ساخت 20 واحد مسکن مقاوم شهری و روستایی نیز از برنامه های این اداره در سال جاری است که در صورت تامین امکانات به خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر تحویل می شود.
وی تاکید کرد: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی بوده و اجرای آن نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان است.
مدیر بنیاد مسکن نقده گفت: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.
نقی زاده با اشاره به اینکه هشت هزار و 300 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد، گفت: حدود 55 درصد از این تعداد با چهار هزار و 700 واحد نیازمند مقاوم سازی است.
وی افزود: تاکنون حدود سه هزار و 600 واحد از کل این مساکن مقاوم سازی شده است.
وی اعلام کرد: واحدهای روستایی باقیمانده نیز در برنامه زمانی هشت ساله مقاوم سازی می شود.
وی تاکید کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و روستاییان می توانند از این تسهیلات تا سقف 200 و 180 میلیون ریال با بازپرداخت 15 ساله بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا نقده دارای 95 روستا بوده که 77 روستا بالای 20 خانوار و 18روستا زیر 20 هزار خانوار است و یکهزار و 193 خانوار با جمعیتی بالغ بر 37 هزار و 42 نفر در این روستاها زندگی می کنند.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد .
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.