به گزارش خبرنگار ایرنا، عزیزاله مهدیان روز دوشنبه در آیین افتتاح 2 هزار و 500 واحد مسکونی وِیژه مددجویان زلزله زده کمیته امداد که با حضور رییس کمتیه امداد و استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: ایران یک کشور زلزله خیز است و در زلزله پارسال کرمانشاه حدود 40 هزار واحد مسکونی روستایی تخریب و بیش از 60 هزار واحد تعمیری دچار خسارت شد که دولت از همان هفته اول وقوع زلزله، اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده مصوب و تامین کرد و بانک ها نیز در پذیرش متقاضیان خوب عمل کردند.
وی اظهار داشت: ساخت واحدهای مسکونی روستایی تا پایان امسال به اتمام می رسد که از مجموع واحدهای احداثی 12 هزار واحد تخریب 100 درصد و مابقی تخریبی نوع 2 و فرسوده بودند که بازسازی شده اند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تاکنون پنج هزار و 500 واحد شهری بازسازی شده و دلیل کندی بازسازی در شهر، پیچیدگی های امر ساخت و ساز و تقاضای مردم در افزایش ساخت طبقات و زیربنا بوده است.
مهدیان، از دلایل موفقیت در امر بازسازی را مشارکت خوب مردم دانست و گفت: بنیاد مسکن در کنار مردم قرار داشته و تا پایان بازسازی نیز در کنار آن ها خواهد ماند.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 200 هزار تن از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مندند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3012/3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.