عضو هیئت رئیسه اتاق ایران از تشکیل کمیته داوری اتاق مشترک ایران و آذربایجان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در شصت و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: با تشکیل این کمیته امیدواریم مشکلات و برخی اختلاف کارری تجار دو کشور برطرف شود و زمینه تقویت روابط تجاری و اقتصادی فراهم آید.

وی به راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در آذربایجان و تقویت فعالیت‌های اقتصادی تجار و فعالان اقتصادی دو کشور در ماه‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با طرف آذری به امضا رسید مقرر شد تا مشکلات و موانع مرزی نیز برطرف شود.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: 100 برابر مشکلات تجار آذری در ایران ما با تنگناها و دغدغه تجار ایرانی در آذربایجان روبرو هستیم به طوری که در آن سوی مرز مسئولان آذری کمترین توجه به حل مشکلات تجار و بازرگانان ما را دارند در حالی که در نقطه مقابل آنها به راحتی با مراجعه به دادگستری اقامه دعوی می‌کنند.
پیرموذن افزود: امیدواریم با تشکیل این کمیته و راه‌اندازی کمیسیون مشترک حقوقی از خردادماه بتوانیم به تدریج مشکلات و موانع تجار دو کشور را رفع کنیم.
وی به احصای مشکلات واحدهای تولیدی و ضرورت استفاده از تسهیلات تبصره 18 اشاره کرد و گفت: ما در قالب جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در تهران سعی کردیم تا مشکلات تولیدکنندگان را در حوزه مالیات و بیمه تامین اجتماعی برطرف کنیم و در کنار آن انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات به استان‌ها بر مبنای نرخ بیکاری آخرین سرشماری انجام شده و دستگاه‌های صادرکننده مجوز امکان ثبت نام از طرح‌های اشتغالزا را برای متقاضیان به وجود آورند.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران به زمان محدود تعیین شده برای استمهال بدهی واحدهای تولیدی و بهره‌مندی از بخشش جرایم بیمه‌ای و مالیاتی اشاره و اظهار کرد: وزارت صمت در بخشنامه‌ای به استان‌ها اعلام کرده تا مشکل واحدهای تولیدی در ارتباط با بیمه تامین اجتماعی و مالیات مورد ارزیابی قرار گرفته و به نوعی با تشکیل کمیته وصول مطالبات فرآیند تسهیل در پرداخت معوقات بانکی نیز به شکل قانونی ایجاد شود.
پیرموذن بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان صمت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقسیط 60 ماهه کارفرمایان و حمایت از کارگاه‌های تولیدی به نحوی فراهم آید تا فعالان اقتصادی در سال رونق تولید امیدوار به ادامه کار باشند.
وی همچنین به بخشودگی و تقسیط بدهی مالیاتی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اشاره و خاطرنشان کرد: تا 100 درصد جرایم بخشودگی مالیاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی اعمال می‌شود و ما از همراهی مدیران سازمان تامین اجتماعی و مالیات در استان قدردانی می‌کنیم که با احصای قوانین سهل و راحت بستر حمایت از تولیدکنندگان را به وجود آورده‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ادامه داد: برای کمک به واحدهای راکد و نیمه فعال سازمان صمت استان اردبیل باید هر چه سریعتر نسبت به معرفی واحدها برای بهره‌مندی از تسهیلات سرمایه در گردش با شرایط سهل اقدام کند که به نظر می‌رسد در استان اردبیل در بهره‌مندی از تسهیلات تبصره 18 کار خاصی انجام نشده است.
پیرموذن افزود: باید دستگاه‌های متولی نسبت به تشکیل پرونده و اولویت معرفی واحدهای تولیدی و صنعتی در معرض تعطیلی اقدام کنند تا به سرعت کارها و هدفگذاری‌ها به سرانجام برسد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.