به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز شنبه در جمع صاحبان واحدهای تولیدی ، صنعتی و سرمایه گذاران خلخال افزود: با توجه به برگزاری جشن گلریزان که با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای آزاد سازی زندانیان مالی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، انتظار از آحاد جامعه بویژه سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و اشتغال زا فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد است.
او گفت: زندان یک واقعیت تلخ اجتماعی است که می تواند هر فردی را بصورت ناخواسته گرفتار کرده و با زندانی شدن سرپرست خانواده خانواده او در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد.
وی فلسفه وجودی برگزاری جشن های گلریزان را کمک به زندانیانی دانست که به جرم داشتن انواع بدهی مالی از جمله مهریه ، دیه ، نفقه ، بانکی و یا ضمانت بانکی دچار حبس شده اند.
او اظهار داشت: در حالی که بیشتر اوقات افکار عمومی دادگاه ها را در افزایش زندانیان مالی مقصر می دانند ، ولی هرگونه حبس زندانیان مالی بنا به درخواست و اصرار شاکیان از دادگاه مبنی بر اجرای احکام حقوقی و مالی صورت می گیرد.
رمضان پور افزود: در حال حاضر سطح بدهی زندانیان مالی زندان خلخال متفاوت و از مبالغ کم 10 میلیون ریالی تا رقم های بالا است که ستاد یاوران دیه شهرستان با بررسی دقیق پرونده زندانیان آزادی زندانیان مالی با سطح بدهی کم در اولویت قرار داده است.
او اظهار کرد: هم اکنون یک فرد با بضاعت مالی بسیار پایین به جرم ضمانت بانکی 25 میلیون ریال بدهی معوقه یک شخص دیگر که از پرداخت بدهی خود امتناع کرده و متواری شده ، پشت میله های زندان اسیر شده و انتظار می رود با کمک های جمع آوری شده جشن گلریزان امسال زمینه آزادی چنین زندانیان مستحقی از زندان فراهم شود.
او با بیان اینکه ستاد دیه به اندازه چند برابر کمک های مردمی جشن های گلریزان شهرستان ها برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک می کند، گفت: در حالی که جمع مبلغ جمع آوری شده در جشن گلریزان سال گذشته این شهرستان بیش از یک میلیارد ریال بود با کمک های پرداختی از سوی ستاد دیه مرکز و تلاش برای جلب رضایت شاکیان پرونده ها ، 27 زندانی مالی زندان خلخال با بدهی بیش از 40 میلیارد ریالی از زندان آزاد شدند.
امسال جشن گلریزان 30 اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) ساعت 22 در مجمتع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی خلخال برگزار می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.