اسماعیل جمیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 175 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده اند.
وی افزود :این افراد از محل کمکهای برنامه ماه عسل ، تسهیلات ستاد دیه و مشارکت و همراهی انجمن های حمایت از زندانیان از زندان های استان آزاد شده اند.
وی ادامه داد: 86 نفر از این افراد از محل کمک های جمع آوری شده برنامه ماه عسل ، 80 نفر توسط ستاد دیه استان و 9 نفر هم از محل کمک های انجمن حمایت از زندانیان آزاد شده اند.
جمیاری با بیان اینکه حضور زندانیان جرائم غیرعمد در زندان ها باعث تراکم جمعیت کیفری می شود، افزود: نگهداری از این افراد در زندانها علاوه برایجاد هزینه اضافی برای کشور، به خانواده های آنها نیز آسیب وارد می کند.
وی یادآور شد: خانواده های محکومین مالی جرایم غیر عمد در غیاب نان آور و سرپرست علاوه بر مشکلات معیشتی درمعرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.
جمیاری بلاتکلیفی و سرگردانی طلبکاران را از دیگر پیامدهای منفی حبس بدهکاران دانست و اظهار امیدواری کرد با مداخله بزرگان ، ریش سفیدان و کمیته های صلح و سازش زندان ها برای اخذ رضایت و اصلاح ذات البین اقدامات گسترده تری انجام بگیرد.
عضو شورای قضایی استان گفت: همکاری و همراهی مراجع قضایی در دادن مهلت های قانونی ، اعطای مرخصی های بلند مدت و پذیرش اعسار واجدین شرایط اقدامی مثبت و قابل تحسین است.
وی اظهار داشت: لازمه کاهش قطعی آمار این دسته از زندانیان گذشت و یا تخفیف از سوی شکات، کمک ستاد دیه ، مشارکت خیرین و نیکوکاران، اعطاء تسهیلات توسط بانک های عامل ، همکاری زندانیان و خانواده های آنان در تامین بخشی از بدهکاری است.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.