حمزه بروجنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زندانیان بیش از 382 میلیارد و 929 میلیون ریال بدهی داشتند که با گذشت شکات، قبولی اعسار، آورده خود زندانیان و پرداخت توسط ستاد دیه آزاد شده اند.
وی اظهار داشت: ستاد دیه کشور با پرداخت بیش از 73 میلیارد و 840 میلیون ریال از بدهی این زندانی ها زمینه آزادی آنها را فراهم کرده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 502 نفر به دلیل جرایم غیر عمد از جمله دیه غیرعمد، نفقه، مهریه و محکومیت های مالی که بیشترین آمار زندانیان را داراست، در زندان های استان به سر می برند.
وی ادامه داد: در نظر داریم یاوران ستاد دیه را ایجاد کنیم و از ظرفیت آنها برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کنیم.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: خیران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند که امیدواریم این همکاری ها با قوت بیشتر ادامه یابد.
وی با اشاره به کمک های مردمی در جشن های گلریزان افزود: در ماه مبارک رمضان سال گذشته 19 جشن گلریزان در استان برگزار و 60 میلیارد ریال کمک تعهدی، منقول و غیرمنقول نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد که امیدواریم امسال این کمک ها افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه از سال 1369 در کشور راه اندازی شده است و در این مدت بیش از 500 هزار زندانی جرائم غیرعمد به اهتمام این ستاد آزاد شده اند.
دهها نفر در آذربایجان غربی به خاطر عدم توانایی پرداخت دیه، مهریه، نفقه و چک های غیرکلاهبرداری به عنوان زندانیان جرائم غیرعمد در حبس هستند.
ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و نداشتن توان پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 شمسی در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تائید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تائید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.