رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های اجرایی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازمی‌گردند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در جریان بازدید استاندار اردبیل از واحدهای تولیدی گرمی اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از 130 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند که امیدواریم همچنان این روند در سال رونق تولید ادامه پیدا کند.

وی به نامگذاری چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش برای خوداتکایی کشور در عرصه اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: از عناصر رونق تولید می‌توان خرید محصولات ایرانی و کمک به تولید محصولات صادرات‌محور را نام برد که خود می‌تواند زمینه‌ساز افزایش توانمندی و حرکت روبه جلو در این بخش باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در سالجاری قرار است با تشکیل جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در مرکز استان و شهرستان‌ها به صورت هفتگی و با حضور در شهرستان‌های مختلف بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده و موانع این واحدها برطرف شود.
شایقی عمده این موانع را ضرورت تامین مواد اولیه و نقدینگی کارخانجات و واحدهای تولیدی در مسیر رونق تولید اعلام کرد و گفت: اگر این دو مشکل برطرف شود بخش عظیمی از نارسائی‌ها و دغدغه صاحبان تولید و کارآفرینان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با پیگیری‌هایی که انجام شده اکثر صاحبان تولید و اشتغال مسئولان را کمک‌کار خود دانسته و در حقیقت سعی می‌کنند با بیان دغدغه‌های خود کارها را به سمتی به پیش برند تا هدفگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در راستای رونق تولید و کارآفرینی مضاعف باشد.
 
اردبیل 1400 واحد مسکونی را در معمولان بازسازی می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به سفر استاندار اردبیل و بازدید وی از ساخت واحدهای مسکونی در معمولان اشاره کررد و گفت: به همت بنیاد مسکن استان اردبیل یک هزار و 400 واحد مسکونی در شهر معمولان بازسازی و مرمت می‌شوند.
شایقی اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های معین در بازسازی مناطق سیل‌زده معمولان لرستان تعیین شده که ما علاوه بر امدادرسانی به حادثه دیدگان سعی داریم بعد از فروکش کردن سیل اخیر بازسازی را شروع کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با همراهی استاندار اردبیل و در بازدیدی که از این مناطق داشتیم به صورت نمادین عملیات احداث دو واحد مسکونی در معمولان شروع شده و امیدواریم با کمک و مساعدت نیروهای تخصصی بنیاد مسکن کار ساخت و ساز شروع شده و تا آغاز فصل سرما به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: قرار است علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی به آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی اعم از باغات، زراعت و واحدهای دامی نیز مددرسانی انجام شود که سازمان برنامه و بودجه منابع اعتباری خوبی را در این زمینه در نظر گرفته است.
شایقی افزود: ما از محل منابع تعریف شده بودجه‌ای را در اختیار مجموعه‌های خدمات‌رسان به ویژه بنیاد مسکن قرار می‌دهیم تا با سرعت بیشتر کار مرمت و بازسازی انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.