به گزارش ایرنا ، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل روز پنجشنبه گفت: میزان تولید انواع روغنی خام گیاهی در این واحد 40 هزار تن می باشد که با جذب 180 هزار تن ماده خام نقش مهمی در تولید روغن نباتی در استان خواهد داشت.
ارژنگ عزیزی افزود: این کارخانه به عنوان اولین کارخانه روغنی کشی از دانه های روغنی با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان و با همکاری شرکت برق ، امور آب ، آب و فاضلاب شهری و شرکت گاز به بهره برداری خواهد رسید.
او اظهار داشت: با راه اندازی این واحد تولیدی برای 200 نفر اشتغال مستقیم و برای 400 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل همچنین با قدردانی از تلاش های استاندار اردبیل در توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در استان افزود: میزان تولید دانه های روغنی در استان سالانه 60 هزار تن می باشد که به راحتی می تواند خوراک مورد نیاز این واحد تولیدی عظیم را فراهم کند.
به گفته او ، استان اردبیل قطب کشاورزی کشور بوده و می توان 50 درصد مواد خام تولیدی بخش کشاورزی را فرآوری و به میزان 1.6 میلیون تن محصول فرآوری و بسته بندی شده تولید کرد.
سالانه بیش از 50 هزار تن دانه های روغنی در استان تولید می شود ، در سال های اخیر افزایش سطح زیر کشت و تولید انواع محصولات دانه های روغنی از جمله سویا ، کلزا ، بادام زمینی ، آفتابگردان و پنبه مورد توجه قرار گرفته است.
محصول کلزا جز محصولات دانه روغنی بوده که حدود 40 درصد از دانه آن را روغن تشکیل می‌دهد و توسعه کشت این محصول در استان اردبیل اقدامی موثر در پویایی بخش کشاورزی و خودکفایی در حوزه اقتصاد و اشتغال است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.