نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پایمال کردن فلسفه سازمان ملل اهانت به تمام اعضای این سازمان و توهین به تمام ملت‌ها و دولت‌های دنیاست.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: ترامپ اشتباه محاسباتی بزرگی را مرتکب شد چون سال‌هاست که دولت ایران، محروم از پول نفت است و پول نفت، نقش حیاتی در بودجه ایران ندارد.

وی ادامه داد: بعد از تشدید تحریم، سهم نفت از بودجه عمومی به 11 درصد و سهم آن از کل بودجه به چهار درصد رسیده است آمریکا علیرغم فهمیدن آن درصدد تشدید جنگ روانی و اثرگذاری بر بازار ارز و وارد کردن شوک اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در تحریم نفتی ایران آمریکا فلسفه وجودی سازمان ملل را زیرسوال می‌برد، خاطرنشان کرد: برخلاف قطعنامه رسمی شورای امنیت، می‌گوید از ایران نفت نخرید یعنی ما با دشمن کل بشریت درگیر هستیم و این برای ما افتخار است.
امام جمعه اردبیل افزود: آمریکا با صراحت به کشورها می‌گوید شما حق ندارید قطعنامه شورای امنیت را که به اتفاق آراء تصویب شده، اجرا کنید و این بدعتی بسیار خطرناک در مدیریت دنیا و در تاریخ سازمان ملل است.

عاملی با بیان اینکه با تحریم نفتی تولید نفت ایران متوقف نمی‌شود، تصریح کرد: فروش نفت ادامه پیدا می‌کند و مازاد آن در صورت عدم صادرات تبدیل به مشتقات می‌شود که در نتیجه آن اولا استقلال اقتصادی برای کشور می‌آورد و در کنار آن ایران از تحریم نفت، نجات پیدا می‌کند چرا که تحریم مشتقات، ممکن نیست.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: دولت آمریکا به طور مدام تصمیم‌هایی می‌گیرد که قابل عملیاتی شدن نیست و در نتیجه هیبت آمریکا به طور مکرر شکسته می‌شود و این نشان افول عقلانیت و قدرت آمریکاست.

عاملی گفت: انقلاب اسلامی تمام آرزوی اینها را به ای کاش و آرزو مثل آرزوخواهی اطفال انداخته است و ما در این بین از دولت ترکیه که وزیر خارجه این کشور با شجاعت و شهامت تمام در برابر دولت آمریکا ایستاد و گفت نیازمند نفت با کیفیت و مقرون به صرفه ایران هستیم و تمایلی به واردات نفت از عربستان و امارات نداریم، تقدیر می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به برگزاری جشنواره کوچ عشایر در منطقه جعفرآباد مغان اشاره کرد و گفت: عشایر قطب تولید هستند و ملت ما در کنار سفره آنها متنعم است.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: این اجتماع، تذکر مشکلات عشائر و تدبیر برای حل آنهاست و در این اجتماع، مسئولان بلند پایه استانی و کشوری حاضر می‌شوند و عشایر از نزدیک با آنها مرتبط و مشکلات و نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند.
عاملی برگزاری جشنواره کوچ عشایر را فرصت خوبی برای بیان تاریخ با عظمت آنها و بازگویی آن برای نسل جدید و برای ملت بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: عشایر ما که تاریخ آنها مملو از افتخارات بزرگ است با شجاعت تمام در برابر فزونخواهی‌های دولت روسیه و دولت عثمانی ایستادند و این روحیه حماسی ادامه دارد و فرزندان آنها در این اجتماعات یاد می‌گیرند که باید سیره پرافتخار آنها را ادامه دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.