عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: مرز کوزه رش سلماس بهترین فرصت برای بهره گیری از امتیاز تبادلات مرزی و بهبود اقتصاد منطقه است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهروز برزگر کلشانی در جلسه بررسی بازگشایی مرز کوزه رش سلماس توسط تیم کارشناسی امور مرزی وزارت کشور، گفت: در سفرهای وزیر امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی به کشور ترکیه بازگشایی مرز کوزه رش سلماس همواره مورد بحث و تاکید طرفین بوده است .

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه مرز سلماس تصریح کرد: مرز کوزه رش سلماس دارای کوتاه ترین، هموارترین و امن ترین مسیر ارتباطی بین دو کشور ایران و ترکیه بوده و بازگشایی آن همواره خواسته دیرینه مردم این شهرستان بوده که برای تحقق این مطالبه بحق مردم تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

برزگر بیان کرد: سلماس به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک  خود و قرارگیری در مسیر راه آهن و نیز وجود ٩٠ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه و امنیت بسیار مطلوب و پایدار،  فرصتی بزرگ برای بهره گیری از امتیاز تبادلات مرزی و بهبود اقتصاد منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس تصریح کرد: تعداد مرزهای رسمی ایران با ترکیه باتوجه به شرایط کشور و موقعیت آذربایجان غربی بعنوان دروازه ورود به اروپا، برای این حجم صادرات و واردات بین دو کشور پاسخگو نیست و در این خصوص نیازمند ایجاد یک یا دو مرز دیگر برای مراودات اقتصادی با ترکیه هستیم .  

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و حضور این تیم کارشناسی در شهرستان امیدواریم به زودی خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.