به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جریان سفر به روستاهای محروم بخش خورش رستم خلخال افزود: برغم ارائه خدمات ارزشمند به مردم منطقه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، ارتباطات امروزی نیاز و انتظارات مردم را به بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر از جمله آب آشامیدنی سالم ،راه های ارتباطی و امکانات زندگی مناسب همانند مناطق برخوردار کشور افزایش داده است.
او اظهار داشت: به همراه همه مدیران اجرایی استان برای تحقق خواسته مردم و محرومیت زدایی با تمام توان خود و تخصیص اعتبارات لازم تلاش خواهیم کرد.
استاندار اردبیل گفت: بهره مندی از آب سالم و بهداشتی حق مردم روستاهای کم آب بخش خورش رستم همچون روستای طویستان است و با تخصیص اعتبارات لازم نواقص موجود در بحث کمبود آب شرب این روستاها برطرف خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های مناسب منطقه برای کشت انواع محصولات کشاورزی اظهار داشت: تغییر الگوی کشت با برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان و ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان اجرای طرح های اقتصادی جهت ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی علاوه بر افزایش راندمان تولید موجب اشتغال جمعی از بیکاران و در نتیجه ماندگاری مردم در منطقه و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.
استاندار اردبیل در بازدید از راه ارتباطی روستای طویستان هشجین و گفت و گو با اهالی این روستا برای زیرسازی و آسفالت این مسیر ، آبرسانی و تجهیز مدرسه این روستا قول مساعد داد و دستور لازم را صادر کرد.
بهنام تاکید کرد: روستای طویستان از لحاظ منابع آبی مشکل خاصی ندارد و با مدیریت صحیح منابع آبی و اجرای طرح های آبیاری مدرن می توان علاوه بر تامین آب شرب مصرفی ، نیاز کشاورزی ، باغداری و دامپروری را نیز تامین کرد.
وی از اقدامات و فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با همکاری دستگاه های دولتی در روستاها و مناطق محروم تقدیر کرد و افزود: سپاه با خدمت رسانی جهادی خود در دل مردم جای گرفته و دشمنان انقلاب از همین موضوع وحشت دارند که سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهند.
استاندار اردبیل در ادامه سفر به منطقه خورش رستم از پروژه های راه سازی و آبرسانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در روستای گلوجه این بخش بازدید کرد.
او اظهار کرد: با همکاری های صمیمانه و جهادی سپاه و دولت و همدلی و همیاری مردم این روستا کارهای ارزشمندی در جهت خدمت رسانی به مردم انجام گرفته و مشکل راه ارتباطی و آب آشامیدنی اهالی این روستا مرتفع شده است.
وی برای زیرسازی و آسفالت ۳ کیلومتر از مسیر این روستا که فاصله ان تا مرکز شهر هشجین 25 کیلومتر است قول مساعد داد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: احداث راه هشجین به سرچم ، اصلاح نواقص شبکه آبرسانی شرب ، تکمیل راه برندق - جعفرآباد برای دسترسی مردم منطقه به گیلان از طریق جاده در حال احداث خلخال - منجیل ، اجرای شبکه فاضلاب شهری در هشجین و 2 روستای هدف گردشگری برندق و کزج ، آغاز عملیات اجرایی سد شهید عمران پستی ، روکش آسفالت راه خلخال - هشجین و نیز هشجین - برندق و تکمیل طرح های آبرسانی برندق و قزل اوزن برای تامین آب شرب روستاهای کم آب منطقه از جمله خواسته های مهم مردم منطقه از استاندار اردبیل است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.