به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز جمعه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خلخال افزود: برغم اینکه خلخال به عنوان نخستین شهر پیشتاز استان اردبیل در فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح است ولی به علت تعلل برخی از دستگاه های اجرایی در برآورد هزینه های آن آغاز عملیات اجرایی این طرح ملی اندکی با تاخیر از اول سال آینده شروع می شود.
او گفت: 25 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی این طرح در منطقه تاریخی قلعه باشی و بازار ابوذر واقع در مرکز شهر از سوی ستاد باز آفرینی پایدار شهری کشور تخصیص یافته که این اعتبار از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان برای اجرای طرح تهیه و هزینه خواهد شد.
فرماندار خلخال افزود: با اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری زندگی اهالی ساکن در سکونتگاه های غیررسمی ، بافت فرسوده و حواشی شهر خلخال نمود بهتری خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مورد نیاز برای ارتقای سطح زندگی اهالی ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی را از منابع اعتباری مختلف تامین می کند اظهارامیدواری کرد با اجرای درست این طرح در خلخال با همکاری شهرداری و دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهری ، این طرح در زندگی اهالی ساکن در حواشی شهر بطور علنی آثار مثبت خود را نشان دهد.
فاطمه جوادی ، شهردار خلخال نیز در این جلسه گفت: 37 دستگاه اجرایی شهرستان در اجرای طرح بازآفرینی پایدار این شهر مشارکت دارند و انتظار از همه دستگاه ها ورود بموقع به موضوع و پرهیز از تعلل در همکاری برای اجرای این طرح عمرانی مهم است.
وی افزود: با اجرایی شدن این طرح علاوه بر ارتقای سطح زندگی و امکانات رفاهی ساکنان مناطق واقع در بافت فرسوده و حواشی شهر آن دسته از افراد ساکن در این مناطق که اقدام به بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود کنند از تسهیلات یارانه دار بانکی نوسازی و بهسازی مسکن بهره مند می شوند.
جوادی گفت: بر اساس این طرح که موضوع موافقتنامه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای قانون برنامه پنجم کشور جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات به متقاضیان مشمول طرح بافت فرسوده است ، 100 میلیون ریال تسهیلات بهسازی و 200 میلیون ریال تسهیلات یارانه دار نوسازی و در مجموع 300 میلیون ریال وام با چهار درصد کارمزد بانکی به متقاضیان این تسهیلات در بافت های فرسوده پرداخت می شود.
او اظهار داشت: مطابق مفاد و موضوع قرارداد پرداخت تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون بابت ودیعه مسکن و تعمیر مسکن (بهسازی و نوسازی) در قالب عقود اسلامی در محدوده محلات هدف بافت فرسوده شهری صورت خواهد گرفت.
وی با دعوت از شهروندانی که واحد مسکونی و یا ملک آنها در محلات مورد هدف بافت فرسوده شهری واقع شده برای استفاده از این تسهیلات افزود: مالکان در صورت تمایل برای بهسازی و نوسازی ملک و اخذ تسهیلات می توانند به واحد فنی و شهرسازی شهرداری مراجعه و از مزایای این طرح بهره مند شوند.
85 هکتار از مجموع مساحت 790 هکتاری شهر خلخال در بافت فرسوده واقع شده که بیشتر واحدهای مسکونی داخل آن به علت عمر بالا نیاز به نوسازی و بهسازی دارند.
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.