به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز پنجشنبه در نشست با نیری های مقیم تهران بر ضرورت بررسی و آسیب شناسی عدم توسعه شهرستان نیر در دهه های اخیر تاکید کرد و افزود: با کمک انجمن ها و گروه های نخبه نیری در سراسر کشور باید قدم های خوبی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان برداریم.
وی به ویژگی های منحصر بفرد جای جای شهرستان نیر بویژه در بخش های گردشگری اشاره کرد و گفت: در صورتی که برنامه مدونی برای توسعه در بخش های مختلف داشته باشیم و از ظرفیت های نخبگان بهره بگیریم روند توسعه این شهرستان در شاخص های مختلف سرعت بیشتری خواهد گرفت.
امامی اظهار داشت: شهرستان نیر دارای منابع خدادادی فراوانی بوده و از 35 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت مورد آن در شهرستان نیر واقع شده است.
او گفت: طرح جامع ساماندهی منطقه گردشگری بولاغلار نیر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در دست اقدام و تدوین است و تمام مناطق مربوط به توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیز احصا شده و قرار است از سرمایه‌ گذاران دعوت شود تا با همراهی صاحبان محلی املاک، زیر‌ساخت ‌های مورد نیاز را در حوزه گردشگری برای حضور مسافران و گردشگران فراهم کنند.
وی احداث کمپینگ ، پارکینگ رستوران سنتی و محلی ، پارک بازی کودکان و برخی دیگر از فضاهای مورد نیاز تفریحی توریستی را از جمله طراحی‌های انجام شده در توسعه منطقه بولاغلار ذکر کرد و افزود: این منطقه سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی و محل برگزاری جشنواره‌های متعدد گردشگری در فصول مختلف است که با عملیاتی شدن طرح جامع این منطقه می‌توان بیشتر از وضعیت کنونی از توانمندی این منطقه استفاده کرد.
امامی خواستار تشویق سرمایه گذاران به اجرای طرح های صنعتی و تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان نیر شد.
او با بیان مشکلات گسترده اشتغال بویژه نرخ بالای بیکاری در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان نیر اظهار کرد: توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان با جذب سرمایه گذار در اولویت برنامه های فرمانداری قرار گرفته است.
وی گفت: نیر یکی از شهرستان های با ظرفیت استان اردبیل بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی، کشاورزی، صنعت، معدن و منابع آب موقعیت ممتازی دارد و فعال کردن این پتانسیل ها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خواهد داشت.
حمید ذاکری ، مدیرعامل انجمن نیری های مقیم تهران نیز در این نشست گفت: انجمن نیریان و حومه مقیم استان تهران یک نهاد مدنی رسمی و ثبت شده غیر سیاسی است و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعال می باشد.
وی افزود: انجمن نیریان مقیم مرکز از اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید حمایت کرده و تلاش دارد پل ارتباطی مردم و مدیریت شهرستان با اهالی مقیم استان تهران باشد.
او اظهار داشت: بیشتر اعضای این انجمن از شخصیت های علمی و فرهنگی و دانشگاهی و از چهره های فعال در عرصه اقتصادی و سرمایه گذاری بوده لذا می توانند برای پیشبرد همه جانبه منطقه موثر و کمک کار باشند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.