به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی که انجمن دفاتر گردشگری استان و بخش خصوصی پر شدن صندلی های هواپیماهای شرکت های مختلف را تضمین و یا آن را خریداری کنند به راحتی می توانیم می توان پای این شرکت ها را به فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه باز کنیم.
وی افزود: واقعیتی که وجود دارد این است شرکت های هواپیمایی (ایرلاین ها) در فرودگاه هایی حضور پیدا می کنند که مسافران زیادی داشته باشند چرا که خالی ماندن صندلی آن ها، آن هم در این شرایط اقتصادی تنها به ضررشان است و هیچ کس هم به دنبال متضرر شدن نیست.
بازوند تصریح کرد: در شرایط کنونی که قیمت بلیط هواپیما آزادسازی شده و سازمان هواپیمایی دیگر نرخ پرواز را تعیین نمی کند، شرکت ها به دنبال حضور در استان هایی هستند که تردد مسافر همواره در آن ها جریان داشته باشد.
استاندار کرمانشاه در عین حال از مطلوب بودن وضعیت هواپیمایی استان سخن گفت و افزود: باند دوم فرودگاه توسط بخش خصوصی و با هزینه ای در حدود 85 میلیارد ریال در حال احداث است.
وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز حضور شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه کرمانشاه، از تلاش برای اخذ مجوز حضور شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز خبر داد و گفت: به دنبال سرمایه گذاری می گردیم که بتواند این شرکت هواپیمایی را وارد استان کند.
بازوند تصریح کرد: بار دیگر اعلام می کنم ما حاضریم هر شرکت هواپیمایی را که انجمن دفاتر گردشگری استان مفید می داند را وارد فرودگاه کرمانشاه کنیم اما آن ها باید تعهد پرشدن ظرفیت صندلی ها را بدهند و یا اینکه خود خریداری و سپس اقدام به فروش بلیط کنند.
مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بحث گردشگری و صنعت توریسم در کرمانشاه پرداخت و گفت: آنقدر توان و استعداد در بخش گردشگری داریم که همین ظرفیت عظیم خود به تنهایی قادر است اقتصاد استان را بچرخاند.
وی گفت: همین که بیش از پنج هزار کیلومتر از مساحت سرزمینی استان کرمانشاه (منطقه اورامانات) در حال ثبت جهانی شدن قرار دارد، خود بهترین گواه بر ظرفیت بالای استان در بخش گردشگری است، این کار اگر انجام شود به اندازه کشف چندین چاه نفت ارزش دارد و می تواند سود بیشماری نصیب استان کند.
بازوند همچنین بر تقویت بخش خدماتی استان تاکید کرد و گفت: کرمانشاه با فاصله 2 ساعت به صورت زمینی می تواند به تمامی استان های غربی متصل شود و باید آنقدر در این امر قوی باشیم که استان های همجوار خدمات مورد نیاز خود را از طریق کرمانشاه دریافت کنند.
استاندار کرمانشاه گفت: استان ما ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به «هاب منطقه ای» را دارد چرا که الان نهمین کلانشهر کشور است، احداث بندر خشک در آن تصویب و مقدمات احداث آزادراه نیز فراهم شده است.
وی گفت: احداث بندرخشک و آزاد راه نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد و ما باید بتوانیم با ایجاد مشوق هایی زمینه حضور این افراد را فراهم و نهایت استفاده را از این موضوع برای توسعه و پیشرفت کرمانشاه ببریم.
بازوند گفت: سرمایه گذاری حاضر می شود بندر خشک را در کرمانشاه احداث کند که زیرساخت هایی نظیر فراهم کردن حمل و نقل ریلی و جاده ای از قبل برایش فراهم شده باشد، پس باید ابتدا بتوانیم با فراهم کردن مشوق هایی زمینه حضور سرمایه گذار برای احداث آزادراه را فراهم کنیم.
استاندار کرمانشاه در ادامه و با اشاره به ضعف استان در بحث تبلیغات گردشگری، گفت: متاسفانه آنگونه که باید نتوانسته ایم ظرفیت ها و پتانسیل های استان در این حوزه را معرفی و گردشگر جذب کنیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز گردشگری وارد سبد خانوارهای ما شده است، گفت: هرقدر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم سودش به تک تک مردم استان می رسد.
استاندار کرمانشاه در پایان از احتمال بازگشایی مرز خسروی در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: رایزنی های لازم با آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی انجام شده و ایشان در حال پیگیری های لازم برای تحقق این مهم هستند که این خود به رونق گردشگری مذهبی در استان کمک شایانی می کند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.