به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز یکشنبه در جلسه کمیته حفاری افزود: این طرح با هدف زیباسازی شهرها و آماده سازی جاده ها برای استقبال از گردشگران و میهمانان نوروزی اجرا می شود.
او گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی و شرکت های انرژی شهرستان مکلف به اجرای این طرح و پرهیز از انجام عملیات حفاری در معابر عمومی در مدت زمان یاد شده غیر از انجام عملیات حفاری اضطراری در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده هستند.
وی اظهار داشت: عملیات حفاری از سوی دستگاه های اجرایی باید با کسب مجوز از شهرداری در سطح شهرها ، دهیاری در روستاها و در راه های ارتباطی با مجوز اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شود.
او گفت: در بسیاری از موارد اقدام به اجرای عملیات حفاری ناهماهنگ و فاقد مجوز حفاری منجر به وقوع حوادث پیش بینی شده می شود که در این صورت هرگونه مسئولیت این گونه حوادث بعهده دستگاه اجرایی و یا شرکت حفار بوده و مسئول این دستگاه مقصر شناخته خواهد شد.
صادقی بیان کرد: سقوط یک دستگاه لودر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل حفاری ورودی روستای کلی از توابع بخش مرکزی این شهرستان در زمان برفروبی و بازگشایی راه روستا و مصدومیت راننده و کمک راننده نمونه ای از این بی توجهی به امر خطیر عملیات حفاری هماهنگ شده و دارای مجوز است.
معاون فرماندار خلخال همچنین گفت: دستگاه های اجرایی و شرکت های انرژی حفار علاوه بر کسب مجوز لازم از عملیات حفاری ملزم به ترمیم محل حفاری شده هستند و این محل ها نباید موجب بروز حوادث سقوط خودروها و یا وارد شدن آسیب به وسیله های نقلیه موتوری شوند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.