رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حیوان درنده بصورت های مختلف در اطراف این روستا پرسه زده و موجب وحشت اهالی می شد.
وی گفت: با شناسایی محل اختفای حیوان از سوی ماموران این اداره و با استفاده از یک قبضه سلاح بیهوشی حیوانات وحشی این گرگ درنده بیهوش و پس از زنده گیری به اداره محیط زیست خلخال انتقال یافت.
فرهودی با بیان اینکه با به دام انداختن این حیوان وحشی از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از حمله آن به اهالی و یا دام های آنها جلوگیری شده ، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پس از چند روز نگهداری این حیوان وحشی ، آن را در محلی دور از محل سکونت مردم و در طبیعت وحشی مورد نیاز حیوان رها کنیم.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال دلیل اصلی افزایش حیوانات وحشی همچون گرگ وشغال در محیط های زندگی انسان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان را استفاده از روش های نامناسب جمع آوری زباله ذکر کرد و گفت: زمانی که محل تغذیه حیوانات وحشی در محیط های روستایی و شهری در براحتی در دسترس این حیوانات باشد تجمع آنها در محل های جمع آوری زباله بدلیل وفور غذا بیشتر می شود.
دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مشاهده حیوانات وحشی همچون گرگ و شغال در مناطق مسکونی این شهر خبرداد و گفت: مراتب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای پیشگیری از ورود این گونه حیوانات درنده به محیط های زندگی مردم در داخل و حاشیه شهر گزارش شده است.
بر اساس اعلام معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال ، امسال 229 نفر از اهالی این شهرستان مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته و در بیمارستان و مراکز درمانی مورد معالجه و درمان قرار گرفتند.
2 هفته پیش هم یک کودک هفت ساله در خلخال به دلیل حمله چند قلاده سگ ولگرد بشدت مصدوم و توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.
دکتر اسماعیل صالحی ، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر ، لگن و 2 پا مصدوم شده ، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.