به گزارش ایرنا، قادر برجی روز جمعه در دیدار با فرماندار پارس آباد مغان گفت: 40 میلیارد ریال از این اعتبار برای تجهیز هتلینگ بیمارستان ارس اختصاص یافته و این اعتبار بیشتر از اعتبار اختصاص یافته به کل بیمارستان های استان است.
وی بیان کرد: 20 میلیارد ریال اعتبار نیز برای توسعه 40 متر مربعی فضای فیزیکی بیمارستان جهت دایر کردن بخش های ویژه هزینه می شود که با تحقق این مهم دیگر نیازی برای اعزام بیماران به دیگر شهرستان ها نخواهد بود.
او تجهیز این بیمارستان به سیستم راه دور packs را یکی از اقدامات اساسی بیمارستان برشمرد و گفت: با نصب این سامانه در ایام الله دهه فجر امکان کنترل و هدایت برخی نیازهای اساسی بیماران از جمله رادیولوژی و آزمایش های تشخیصی دیگر بدون مراجعه به مرکز استان امکان پذیر شد.
برجی همچنین به جذب متخصص در برخی حوزه های خاص برای تکمیل کادر پزشکی بیمارستان ارس و دایر کردن بخش ویژه در آن تاکید کرد.
وی بیان کرد: شهرستان پارس آباد به دلیل واقع شدن در نقطه صفر مرزی و تردد و مراجعه بیماران کشور همسایه در کانون توجه است.
علی علایی فرماندارپارس آباد نیز در این دیدار ضرورت توجه جدی به این شهرستان را مورد تاکید قرار داد وگفت: این منطقه مهاجر پذیر و دارای رشد جمعیتی بوده و امکانات و زیر ساخت های بهداشتی و درمانی چند ده سال پیش کفاف نیازهای امروز را نمی دهد.
وی با بیان اینکه پارس آباد در مقایسه با بیست سی سال پیش تفاوت زیادی کرده ،اظهار داشت: این شهرستان در حال حاضر بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت 30 هزار نفری دانش آموزان آن خود نیازمند یک مرکز درمانی ویژه و مجزا است.
علایی قابلیت های شهرستان پارس آباد را بسیار بالا دانست و تشریح کرد: این شهرستان با بیش از یک میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی از مستعدترین مناطق کشور بوده و لزوم توجه به این منطقه بویژه در حوزه درمان ضروری است.
شهرستان پارس آباد در 220 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.