به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز جمعه در آیین افتتاح پروژه ها و طرح های عمرانی دهه فجر مشگین شهر احداث بزرگراه مشگین شهر - اردبیل و جاده گردشگری قینرجه را از جمله پروژه های مهم دانست.
او اظهار داشت: امسال اعتبار بسیار خوبی برای ساماندهی محوطه شهر یری تخصیص یافته و بزودی پوشش سقف قسمت معبد این محوطه آغاز می شود.
وی با بیان اینکه اخیرا مطالعه راه آهن اردبیل - پارس آباد به قرارگاه خاتم واگذار شده ، تشریح کرد: تدابیری اتخاذ شده تا خط راه آهن با عبور از مرکز شهرستان مشگین شهر زمینه رونق بیش از پیش این منطقه فراهم شود.
در جریان سفر استاندار اردبیل به مشگین شهر در هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ، از 63 پروژه و طرح عمرانی ، اقتصادی و خدماتی این شهرستان بهره برداری شد.
برای راه اندازی این تعداد طرح و پروژه در زمینه های گاز رسانی ، برق رسانی ، احداث ساختمان جدید مرکز جامع سلامت و چند طرح آب و خاک 450 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهرستان مشگین شهر در شمال غربی اردبیل قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی دارد.
این شهرستان دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.