رئیس هیات کوهنوردی استان چهارمحال و بختیاری از طراحی و راه اندازی تریل کوهستان در منطقه هلن خبرداد.

به گزارش ایلنا، بهمنی در این باره اظهار داشت: سازه‌های به کار رفته در مسیر 15 کیلومتری این تریل - از گندمکار تا جوزستان شامل: پل‌های چوبی ثابت و معلق، پله‌های سنگی، چوبی و فلزی، حمایت‌های جانبی، تابلوهای راهنما و هشدار ، استراحت‌گاه‌های موقت ، گذرهای عرضی با استفاده از الوار و میل‌گرد و پاکوب‌های استاندارد با شیب ملایم است.

وی افزود: کوهنوردان و علاقمندان به گردشگری ورزشی می توانند با عبور از تریل هلن ضمن بازدید از جاذبه‌های فراوان منطقه مانند آبشارها و چشمه ساران زیبا ، جنگل‌های درختان بلوط و بنه، غارها و اشکفت‌ها ، رودخانه‌ها و دیواره های مرتفع، کوچه باغ‌ها و چمن‌زارها ، عشایر منطقه وزیج‌های عکاسی از پذیرایی جامعه محلی نیز بهره‌مند شوند.

تریل معبر ناهموار در مناطق جنگلی و کوهستانی است. نخستین بار همزمان با راه‌اندازی این تریل 100 کوهنورد در مدت هشت ساعت پیاده روی ، از مسیر آن لذت بردند.

منطقه حفاظت شده هلن با 40 هزار هکتار وسعت پوشیده از جنگل بلوط غرب و یک چهارم آن مرتعی است.

نام این منطقه از کوهی در آن محل، به نشان پاسداشت، برگرفته از نام پرستاری آمریکایی است که همسرش پزشکی بختیاری بوده و در آنجا به مداوای مردم می‌پرداخته‌ است.

این منطقه در شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی 110کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده‌است. علاوه بر رودخانه ارمند و رود کارون که از میان آن می‌گذرد، چشمه‌های متعددی نیز داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.