فرماندار گلوگاه گفت: جنگل و دریا، مهمترین راه توسعه گلوگاه است و باید در این بخش زیرس اخت های مناسب فراهم شود.

محمد رضا تباکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: در بخش گردشگری هم شهرستان گلوگاه از زیرساخت های مناسب برخوردار است و جنگل و دریا دو شاخصه مهم برای توسعه است و 25 هکتار از اراضی توسکاچشمه در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا برنامه های گردشگری ایجاد شود.

وی اظهار کرد: شهرستان گلوگاه در سال های مختلف از نعمت آب مناسب بی بهره بود که به نوعی دارای آب سنگین بود که تصفیه خانه و آب شیرین کن نصب و فاز اول فاضلاب شهری اجرایی شده است.

فرماندار گلوگاه با اشاره به انتقال اب سد گلورد به گلوگاه گفت: در این بخش هم نیازمند احداث کانال بودیم که با مطالعات لازم از سال 94 در دستور کار قرار گرفت و اکنون نیازمند اعتبار هستیم.

این مسئول با بیان اینکه محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها از مهمترین دستاوردهای انقلاب برای این شهرستان و روستاهای مختلف بوده است؛ یاذدآور شد: به نعمت انقلاب اکنون زیر ساخت های مختلف در شهر و روستا فراهم است و گازرسانی به روستاها از نعمت های بزرگی است که نصیب حال روستاییان شده است.

وی با اعلام اینکه راه، محرک توسعه است؛ خاطر نشان کرد: در این بخش تلاش شده است تا با چهار بانده کردن محور گلوگاه به دامغان شاهد توسعه بیشتر باشیم که کلنگ زنی فاز اول این پروژه، با اعتبار 10 میلیارد تومانی در دهه فجر امسال عملیاتی می شود.

فرماندار گلوگاه گفت: با اختصاص اعتبارات مستقل در سال های اخیر، شاهد رشد و شکوفایی در این شهرستان بوده و خدمات مختلفی ارائه شده است و بیس از 95 درصد ادارات در این شهرستان مستقر شده و خدمات مناسب ارائه می کنند.

تباکی با اشاره به برنامه ها و طرح های عمرانی مختلف دهه فجر افزود: در این دهه دهها طرح با اعتبار 700 میلیارد ریالی در گلوگاه افتتاح و کلنگ زنی می شود که افتتاح کارخانه بسته بندی حبوبات و غلات، صنایع روغن کشی سودا طلایی، تولید نخ و کیسه ، افتتاح خانه محرومان، طرح های هادی روستایی، لایروبی انهار و افتتاح مدرسه روستای تیرتاش از جمله طرح های افتتاحی است.

وی گفت: کلنگ زنی چهار بانده کردن جاده گلوگاه به دامغان با اعتبار 100 میلیارد ریالی، کلنگ زنی برای آسفالت راه روستایی آغوزدره به بارکلا، آسفالت جاده کلباد، کلنگ زنی فاز دوم کارخانه روغن کشی سوداطلایی از جمله طرح های کلنگ زنی در این دهه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.