به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی روسای دانشگاه های علمی کاربردی درسالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی لرستان افزود: لرستان شانزدهمین استان به لحاظ جمعیت و مساحت در سطح کشور است و با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و ارتباط با غرب در تبادلات کشور بسیار جایگاه مهمی دارد.
وی ادامه داد: لرستان بعد از استان های شمالی کشور پرآب ترین استان محسوب می شود و 14 میلیارد متر مکعب روان آب دارد که 9 میلیارد متر مکعب آن تولید استان است.
وی با اشاره به اینکه لرستان به لحاظ بهره مندی از منابع طبیعی بهشت ایران است اظهار کرد: توپوگرافی، طبیعت ویژه و بکر این استان با جنگل ها و آب های روان شرایط توسعه گردشگری و اکو توریسم لرستان را مهیا کرده است.
خادمی اضافه کرد: لرستان دارای آثار تاریخی بی نظیر از جمله پل های تاریخی،قلعه فلک الافلاک و پنج هزار اثر تاریخی و ترکیب جمعیتی روستایی، عشایری و شهری می باشد و حفظ سنت های شهری انواع امکانت توریسم را در این استان ایجاد کرده است.
به گفته وی توسعه بخش گرشگری و تقویت لرستان به عنوان مقصد گردشگری با توجه به ظرفیت های استان در اولویت قرار دارد.
وی به اجرای طرح های مهمی در این استان اشاره کرد و گفت: فرودگاه استان،چهار خطه ها و راه آهن استان ظرفیت مناسبی در حمل و نقل این استان هستند.
استاندار لرستان همچنین گفت: اتصال راه آهن مرکز استان به دورود و سپس به پلدختر و اندیمشک از طرح های مهم استان می باشد و با اعتباری بیش از 16 میلیارد ریال در دست اجرا است.
وی افزود: آزاد راه اراک خرم آباد نیز از طرح های مهم استان است و امسال بخش درون استانی این آزاد راه از خرم آباد تا بروجرد به بهره برداری خواهد رسید.
وی به نرخ بالای بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: بنا بر آمار اعلام شده نرخ بیکاری در این استان 12 درصد است که یکی از بزرگترین مشکلات بیکاران استان عدم مهارت می باشد.
استاندار لرستان تاکید کرد: بخشی از رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش افراد ماهر و توانمند در حوزه های فنی و عملی است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.