معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: به برکت انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تقابل هویت ملی و دینی را در این کشور شاهد نیستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمدی در نشست نقد و بررسی کتاب تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل اظهار کرد: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما در عرصه فرهنگی فعالیت‌ها و رویکردهای متنوع را شاهد هستیم که در حمایت از نویسندگان و تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری نمود و نشانه‌هایی از آن را مشاهده می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به ررغم توصیه‌هایی که در اوایل انقلاب به امام راحل برای مقابله مسلحانه با دشمنان می‌شد آن حضرت کار فرهنگی و روشنگری‌ها را در کنار به صحنه کشیدن مردم در دفاع از نهضت انقلاب اسلامی موثرتر و راهگشاتر اعلام کردند تا در سایه نفس مسیحایی امام راحل انقلاب اسلامی از سنگلاخ‌های مختلف عبور کرده و به سمت عزت و عظمت واقعی سوق پیدا کند.
معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان خاستگاه اصیل انقلاب اسلامی را خاستگاه فرهنگی معرفی کرد و گفت: ما در عرصه مدیریت کشور نیز از ایده‌های فرهنگی همواره استقبال کردیم و با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب الگوی مدیریتی ما یک الگوی تلفیقی از مسایل دینی، تجربی و علمی بوده است.
احمدی به اظهارنظرهای درازی در باب هویت ملی و دینی ایرانیان اشاره کرد و افزود: منطق علمی و عقلی حکم می‌کند که ما با پایبندی به مسایل مذهبی و معنوی از هویت ملی خودمان نیز دفاع کنیم و به هیچ وجه در دیدگا‌ه‌های امام و مقام معظم رهبری تقابلی در مساله هویت دینی و ملی مشاهده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه تضعیف هویت دینی و ملی قابل قبول نیست، تصریح کرد: آنچه که به عنوان یک دیدگاه روشن و بر مبنای قضاوت مورد توجه است نگاه آزادانه افراد و ملاک‌های قضاوت نسبی آنها در مسایل مختلف است که به راحتی می‌توانند در باب همراهی و هسوئی هویت ملی و مذهبی سخن به میان آورند.
معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بنده در مقام دفاع از صداوسیما نیستم ولی بر این باوریم صداوسیما ضد هویت ملی و دینی عمل نکرده بلکه سعی کرده در این چهار دهه به صورت تلفیقی در تولید آثار به این مبانی توجه داشته باشد.
احمدی به اظهارنظرهای مختلف در باب عملکرد صداوسیما و برخی رفتارهای سلیقه‌ای در این نهاد اشاره و اظهار کرد: آنچه که در سریال‌ها و آثار تولید و پخش شده صداوسیما مشاهده می‌شود پرهیز از تقابل هویت ملی و دینی است که همواره سعی شده به فرهنگ‌ها و آئین‌ها و همچنین عناصر قوام دهنده هویت ملی و دینی توجهی جدی شود.
وی در پایان گفت: به هیچ وجه ما در کشور بحران هویت ملی نداریم بلکه جلوه‌هایی از اعتلای هویت ملی و دینی را می‌توانیم در عرصه ورزش و کسب مدال‌های رنگارنگ جوانان و اظهارات و رفتار پرشور مخاطبان مشاهده کنیم که با پرچم این کشور و توسل به اهل بیت همواره اسباب غرور و عظمت ایران و ایرانی را فراهم کردند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.