به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی روز پنجشنه در نشست نقد و بررسی 40 کتاب که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی رضازاده اردبیل برگزار شد، افزود: شاید چالش هایی در موضوع هویت ملی داشته باشیم اما در کشور بحران هویت ملی نداریم.
وی اظهار داشت: در تایید این نکته همین بس که همه ایرانیان در نقاط مختلف جهان در میادین ورزشی بین المللی با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان حضور یافته و ابراز علاقه و احساس عمیق به ایران می کنند.
وی با اشاره به اینکه مولفه های زیادی در هویت ملی اثرگذار است، بیان کرد: سرزمین و قلمرو، مذهب، نژاد، قومیت، آئین ها و سنت ها، گویش ها و زبان ها، اسطوره ها و قهرمانان ملی در بحث هویت ملی نقش دارند و همه عناصر تقویت کننده هویت ملی هستند.
احمدی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید در بحث هویت ملی احساس مسئولیت کنند، گفت: وظیفه نهادهای علمی، پژوهشی و آموزشی، اندیشمندان، نخبگان و افراد تاثیرگذار در جامعه در تقویت هویت ملی بسیار مهم است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: تاریخ نگاری عرصه بسیار مهمی است و فعالان این حوزه باید واقع بینانه و بدون سوگیری و تحریف واقعیت ها را ثبت و تدوین کنند.
در این آیین از علی درازی نویسنده و مولف کتاب های ' تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل'، ' زندگینامه آیت الله مشگینی'، ' زندگینامه آیت الله موسوی اردبیلی'، ' زندگینامه شهید پیر زاده' و ' زندگینامه شهید معادی' با اهدای لوحی تجلیل شد.
این نشست با همکاری سازمان مردم نهاد مطالعات عصر پژوهش، اداره کل ورزش و جوانان، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شهرداری اردبیل، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حوزه هنری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.