شفیع شفیعی روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به رشد 158 درصدی تاسیس سازمان های مردم نهاد در دوره خدمت دولت تدبیر و امید در استان اردبیل گفت: همه این تشکل ها بر اساس تعامل با سازمان های و دستگاه های ذیربط، بخش مهمی از مسئولیت و وظایف دستگاه های اداری کشور را بر عهده گرفته و در جهت تعالی و توانمند سازی جامعه فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد تشکل های شناخته شده ای در میان افکار عمومی بوده و همواره در حال توانمندسازی خود و جامعه هستند و به علت ارتباط مستقیم با مردم و جامعه، اثرگذاری آنها بیشتر است.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اعطای کمک های مالی غیرمستقیم و مساعدت استانداری اردبیل برای اجرای برنامه های مشارکتی توسط سازمان های مردم نهاد افزود: امسال 58 برنامه از سوی سازمان های مردم نهاد ارائه شده که پس از بررسی بیش از 40 برنامه آنها به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: استانداری اردبیل در قبال فعالیت و ارائه برنامه در چهار محور پیشگیری از آسیب های اجاتماعی، ارتقای سلامت اجتماعی، ارتقای مشارکت اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی از سازمان های مردم نهاد حمایت می کند.
شفیعی از شکل گیری چهار سازمان مردم نهاد در زمینه منشور حقوق شهروندی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این تشکل ها در 120 موضوع مربوط به حقوق شهروندی فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی اظهار کرد: اردبیل به عنوان استان معین سازمان های مردم نهاد استانهای شمالغرب کشور انتخاب شده و از بعد کیفی به جهت برگزاری برنامه ها، نشست ها و اقدامات تخصصی صورت گرفته جزو مناطق موفق است.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل کنترل و کاهش آسیب اعتیاد را اولویت اول آسیب های اجتماعی در این استان ذکر کرد و افزود: در این حوزه ضعف اساسی از لحاظ حضور خیرین و مشارکت مردمی احساس می شود و به همین جهت لازم است که با برنامه ریزی مناسب و حمایت های دولتی و مردمی، رویکرد سازمانهای مردم نهاد برای کنترل و کاهش این آسیب که سرمنشاء سایر آسیب های دیگر است، تغییر یابد.
وی اظهار کرد: بیشتر سازمان های مردم نهاد استان اردبیل برای فعالیت در مرکز استان مجوز دریافت کرده اند ولی فعالیت این تشکل ها برای تقویت فرهنگ کار جمعی و مشارکت های اجتماعی در شهرستان ها هم ضروری است.
شفیعی بیان کرد: موسساتی که مجوز فعالیت در استان دارند، می توانند دفاتر نمایندگی و یا شعب فعالیت خود را در شهرستان های استان نیز ایجاد کنند و این امر با اراده و حضور جوانان شهرستانی در فعالیت های تشکلی میسر خواهد شد.
1905/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.