به گزارش ایرنا، اکبر بهنام‌جو روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در اردبیل افزود: دستیابی به توسعه پایدار و جامعه توانمند در گرو کاهش آماراعتیاد است و همگانی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی با بیان اینکه گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی دارند گفت: باید همه تشکل ها و دستگاهها به صورت هدفمند برای همگانی کردن مقابله با مواد مخدر و کاهش آمار اعتیاد در جامعه تلاش کنند.
او اظهار داشت: فعالیت مستمر و مداوم سازمان های مردم نهاد در کنار دستگاه های اجرایی برای رسیدن به اهداف مورد نظر یک ضرورت است.
بهنامجو با اشاره به اینکه در بحث اعتیاد استان اردبیل نیز مانند سایر استانها وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: انتظار می رود همه دستگاههای اجرایی هم مانند یک سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند و عملکرد دستگاهها در این رابطه ارزیابی و رتبه بندی خواهد شد.
استاندار اردبیل ساماندهی معتادان را ضروری خواند و گفت: بزودی بازدیدی از کمپ های ترک اعتیاد انجام گرفته و مشکلات موجود هم بررسی وبرای رفع آن تصمیم گیری خواهد شد .
یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: آمار اعتیاد در کشور افزایش یافته و گرایش به مواد مخدر صنعتی و نیز کاهش سن اعتیاد نگران کننده تر شده است.
وی افزود: گرایش و مصرف به مصرف مواد مخدر در ابتدا به صورت تفریحی و تفننی صورت می گیرد لذا لزوم هوشیاری بیشتر خانواده ها و نهادهای متولی را می طلبد تا با فرهنگ سازی و تشریح عواقب خطرناک آن، زمینه های گرایش به آن را در جامعه از بین ببرند.
او طلاق ، اعتیاد ، حاشیه نشینی و خشونت را از جرایم اولویت دار در کشور و استان ذکر کرد و گفت: فقر و بیکاری عوامل تاثیرگذار در وقوع جرایم هستند که می توانند آسیب های آجتماعی و تبعات سوء متعددی را در جامعه در پی داشته باشد.
در این جلسه درباره راهکار های لازم برای پیشگیری از اعتیاد تبادل نظر شد .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.