به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در آیین واگذاری زمین محل مورد اجرای طرح گردشگری پل معلق به سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: 156 هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در منطقه نمونه گردشگری ازناو به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار و زمینه برای ارائه تسهیلات بانکی مورد نیاز نیز فراهم شد.
وی با بیان اینکه 80 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای اجرای ابن طرح به سرمایه گذار پرداخت می شود، اظهار داشت: دلیل کندی اجرای این طرح وجود برخی مشکلات در واگذاری اراضی ملی مورد اجرا بود.
زمین طرح گردشگری پل معلق منطقه گردشگری ازناو خلخال در محل دفترخانه اسناد رسمی به سرمایه گذار واگذار شد.
کلنگ عملیات اجرایی ساخت سومین پل بزرگ معلق جهان و بزرگترین پل معلق خاورمیانه 19 مرداد ماه امسال با حضور استاندار اردبیل در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال بر زمین زده شد.
پل معلق منطقه ازناو به طول 450 متر و ارتفاع 100 متر بزرگترین پل معلق خاورمیانه و سومین پل معلق جهان پس از پل های معلق 530 متری سوئیس و 480 متری آلمان است.
این پل با بهره گیری از توان خبره ترین مهندسان ساخت پل های کابلی در ایران که تجربه کافی در این زمینه را دارند و نیز همکاری گروه مهندسان پل معلق سازی کشورهای کانادا و ترکیه در بین 2 قله ازناو احداث خواهد شد.
برای عملیات اجرایی این پل در فاز اول 120 میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل مجتمع گردشگری شادی گستر با آغاز بکار همزمان دوچرخه هوایی بر روی کابل ، زیپ لاین و سایر امکانات رفاهی 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.