به گزارش ایرنا ، محمد رضا شایقی روز سه شنبه در بازدید از تفرجگاه ازناو افزود: این طرح گردشگری توسط مهندسان مشاور نواندیشان پایان یافته و با انجام تغییراتی در کنار اجرای پروژه های زیرساخت گردشگری بر اساس برنامه های پیش بینی شده اجرا خواهد شد.
وی گفت: طرح جامع گردشگری ازناو در سطح 217 هکتار مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته و احداث و راه اندازی امکانات رفاهی گردشگران در بخش های خدماتی ، ورزشی و تفریحی ، خدماتی ، رفاهی ، بهداشتی ، درمانی ، فضای سبز ، علم و فناوری ، اقامتی ، انتظامی ، حمل و نقل و کشاورزی از جمله اهداف این طرح است.
شایقی اظهار داشت: با آماده و عملیاتی شدن این طرح ، اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی بر اساس برنامه های پیش بینی شده به تناسب نیاز و کثرت حضور گردشگران در این منطقه صورت می گیرد.
شایقی احداث واحدهای پذیرش و مدیریت ، تجاری و خدماتی ، پارکینگ ، راه دسترسی جدید ، فروشگاه گل و گیاه ، ایستگاه آتش نشانی ، ایستگاه سلامت ، مسیر پیاده روی سلامت ، بازارچه صنایع دستی ، پل معلق ، زیپ لاین ، سرسره تیوپی ، سورتمه ، محوطه موتور چهار چرخ ، زمین والیبال و بسکتبال ، دوچرخه سواری کوهستان ، پیست اسکی و تیوپ سواری ، باشگاه بولینگ و بیلیارد ، پینت بال ، مسیر کوهنوردی پلکانی ، مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی ، رستوران گردان چایخانه ، رستوران ، کافی شاپ ، آبشار و آمفی تئاتر را از جمله طرح های پیش بینی شده این طرح ذکر کرد.
او با بیان اینکه بطور میانگین سالانه 1.5 میلیون نفر به خلخال سفر می کنند، گفت: اجرای این طرح زمینه افزایش زمان ماندگاری گردشگران و افزایش حضور آنها را فراهم می کند.
فرماندار خلخال نیز گفت: طرح های پیشنهادی جدید از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی باید قبل از عملیاتی شدن طرح جانمایی شود.
فریدون بابایی اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل توجه میزان ورودی گردشگر و با بهره برداری از راه های ارتباطی خلخال به منجیل و خلخال به ماسوله اجرای این طرح راه را برای تامین امکانات مورد نیاز رفاهی ، تفریحی و اقامتی گردشگران هموار خواهد کرد.
منطقه نمونه گردشگری ازناو با برخورداری از چشمه پرآب ، 2 قله مرتفع در 2 سمت چشمه ، جاذبه های طبیعی و تاریخی در پنج کیلومتری خلخال و 115 کیلومتری اردبیل واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.