استاندار اردبیل گفت: ما منکر خدمات گذشتگان در پروژه راه آهن اردبیل – میانه نیستیم و تلاش می‌کنیم تا روند اجرایی این پروژه سرعت گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جریان بازدید مدیرعامل بانک ملی از پروژه راه آهن اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در کارگاه‌های راه آهن اردبیل در قطعات مختلف بیش از یک هزار و 450 نفر با 610 دستگاه ماشین‌آلات سنگین فعالیت می‌کنند به طوری که هم ظرفیت اشتغال و هم تعداد دستگاه‌های سنگین در راه آهن اردبیل در ماه‌های اخیر به دو برابر افزایش یافته است.
وی به فعال بودن همه کارگاه‌های راه آهن اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: ما از تلاش اصحاب رسانه و مطبوعات که در انعکاس هنرمندانه و واقع‌بینانه پروژه راه آهن اردبیل تلاشی جدی انجام می‌دهند قدردانی می‌کنیم و قطعا این فعالیت‌ها امیدبخشی به جوانان و نسل آینده است تا با تلاشی مضاعف بتوانند در عمران و آبادانی کشور گام بردارند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: این وظیفه و رسالت خبرنگاران است تا با انعکاس درست و صحیح اخبار و رویدادها بذر امید و نشاط را در سطح ملی و استان بکارند و به نوعی با بسیج توان مضاعف خود سعی کنند تا نشاط و سرزندگی در سطوح مختلف جامعه به عینه مشاهده می‌شود.
بهنامجو به نصب دو تابلوی روزشمار در میدان بسیج و وحدت اردبیل برای نمایش پیشرفت پروژه راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 770 روز به تکمیل راه آهن اردبیل باقی مانده که امیدواریم دهه فجر سال 99 راه آهن را قطعا آماده بهره‌برداری کنیم که در این زمینه نباید شک و شبهه‌ای داشت.
وی ادامه داد: پروژه راه آهن اردبیل از سال 84 و اواخر دولت خاتمی شروع شد که در آن مقطع قرار بود این پروژه به شکل مشارکتی اجرایی شود اما در سال‌های بعد با فراز و نشیب‌های مختلف راه آهن ادامه پیدا کرد و ما به هیچ وجه منکر زحمات گذشتگان نیستیم.
استاندار اردبیل تصریح کرد: ما با تلاش و همت مدیرعامل بانک ملی و از طریق منابعی که تخصیص می‌یابد پروژه راه آهن اردبیل را فعال کردیم و امیدواریم در این مقطه در کنار تزریق بودجه محدود دولتی با 750 میلیارد تومان منابع بانک ملی این پروژه به سرانجام برسد.
بهنامجو از زحمات رئیس سازمان برنامه و بودجه به شکل ملی و استانی در تامین منابع مورد نیاز برای راه آهن اردبیل قدردانی کرد و افزود: کار اصلی را بانک ملی انجام داد تا استان اردبیل بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری در ردیف استا‌ن‌های صاحب خطوط ریلی قرار گیرد که هم امکان جابجایی بار و هم مسافر فراهم خواهد آمد.
وی به اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و آسیایی میانه اشاره و اظهار کرد: در سفری که به آذربایجان داشتیم قرار شد 14 کیلومتر از مسیر راه آهن آذربایجان برای اتصال به منطقه پارس‌آباد به همت مسئولان جمهوری آذربایجان عملیاتی شود تا ما نیز از طریق اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد که مطالعات آن تکمیل شده در سال آینده بستر اجرایی این پروژه را در اتصال به آسیای میانه فراهم کنیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: امیدواریم برای این پروژه نیز از محل اعتبارات بانک ملی و یا سایر بانک‌ها منابع تزریق شود تا هر چه سریعتر تکمیل راه آهن اردبیل – میانه را شاهد باشیم.
بهنامجو اضافه کرد: قرار است بانک ملی 2 هزار میلیارد تومان منابع سرمایه در گردش برای 43 پروژه صنعتی استان اردبیل پرداخت کند که برای فاز دوم آرتاویل تایر که توان تولید 20 تا 30 درصدی لاستیک خودروهای سنگین را با اشتغال 400 نفر خواهد داشت تسهیلات مورد نظر پرداخت خواهد شد.  
پروژه ملی راه آهن اردبیل – میانه که از سال 84 استارت خورده عملا از سال 86 شروع شده و با گذشت بیش از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی، این پروژه در 12 قطعه و به طول 175 کیلومتر در حال اجراست که در حوزه زیرسازی این پروژه 79 درصد پیشرفت دارد در حالی که در مجموع پروژه راه آهن اردبیل – میانه با 49 درصد پیشرفت و با صرف اعتباری بالغ بر 670 میلیارد تومان در دست اجراست که برای تکمیل این پروژه یک هزار و 600 میلیارد تومان منابع اعتباری نیاز است.
راه آهن اردبیل – میانه دارای 24 هزار متر گالری و تونل و 4 هزار متر پل است که در سخت‌ترین و صعب‌العبورترین مسیرها در حال احداث است که هم اکنون با دو برابر شدن توان نیروی انسانی و تجهیزات امکان اجرایی شدن سریع این پروژه در ماه‌های اخیر فراهم آمده به طوری که بیش از 10 شرکت پیمانکاری اعم از جهاد نصر، نینوا و ... در ان فعال بوده و 7 میلیون مترمکعب خاکریزی و 28 میلیون مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.
راه آهن اردبیل – میانه دارای 9 ایستگاه از جمله ایستگاه زاویه و اردبیل، 6 ایستگاه درجه دو و سه نظیر فیروزآباد و میهمان دوست است که در قطعات مختلف و با پیشرفت متفاوت این پروژه در حال عملیاتی شدن است که ایستگاه اصلی راه آهن که در اردبیل واقع شده در مجموع با پیشرفت 60 درصد ساختمان‌ها در حال عملیاتی شدن است که پیش‌بینی‌ می‌شود با تزریق منابع اعتباری بانک ملی و منابع دولتی تا سال 99 آماده بهره‌برداری شود.
در این بازدید به پاس زحمات و تلاش‌های مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک ملی لوح سپاس و قدردانی مردم استان اردبیل به محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران اهداء شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.