خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از طرح راه آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: طرح راه آهن کرمانشاه یکی از طرح های با اهمیت و مهم ریلی کشور و از میان پنج طرح ریلی در حال ساخت در کشور جزو مهمترین طرح ها است.
وی با بیان اینکه این طرح بعد از رسیدن به کرمانشاه ادامه می یابد، گفت: راه آهن کرمانشاه بعد از ورود به مرکز استان به سرپل ذهاب متصل می شود و از آنجا هم تا مرز خسروی ادامه پیدا می کند.
وی با بیان اینکه این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد افزود: یک سری کارهای جزئی در مسر باقی مانده که در روزهای آینده برطرف می شود و راه آهن در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
خادمی با بیان اینکه قطار از ایستگاه فیروزان به کرمانشاه می آید، طول این مسیر را 110کیلومتر اعلام کرد.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم پس از بازدید از طرح راه آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: این طرح دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و از آقای رئیس جمهور هم برای افتتاح دعوت می کنیم.
مطالعات طرح راه آهن کرمانشاه از سال 69 شروع شد اما 11 سال بعد از آن یعنی در سال 1380 مرحله اجرای این طرح آغاز گردید و در طول یک دهه یعنی تا سال 1390 راه آهن از اراک به ملایر رسید یعنی هر سال 9 کیلومتر و در مجموع 90کیلومتر از این خط اجرا شد تا به تدریج وارد غرب کشور و شهر کرمانشاه شود.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.