به گزارش ایرنا، سعید دقیقی روز دوشنبه در جلسه دبیران ستاد هفته پژوهش که در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل شد، افزود: امروز هر کشوری را بخواهند در ردیف توسعه یافتگی قرار دهند، بحث پژوهش و فناوری آن را مورد ارزیابی قرار می دهند و خوشبختانه کشور ما نیز راه خود را با برنامه ریزی های مدون در این زمینه آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: اگرچه تاکنون نتوانسته ایم در تولید علم و فناوری گام های بلندی برداریم اما با ایجاد شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای حاصل از آن، نقشه راه آینده خود را به نحو مناسبی ترسیم کرده ایم.
این مسئول در ادامه به راه اندازی سامانه مدیریت پژوهش در استان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه با این اقدام هم طرح های در حال مطالعه و هم پژوهشگران عرصه آن مورد رصد دقیق قرار می گیرند.
دقیقی با بیان اینکه فعالان عرصه پژوهش می توانند در استان از طریق سایت پژوهش تحقیقات خود را برای تکمیل مورد پیگیری قرار دهند، افزود: در راستای برگزاری بزرگداشت هفته پژوهش نیز از مهر ماه سال جاری اقدامات مناسبی را در این زمینه به عمل آورده ایم تا به نتایج قابل قبولی در پایان دست پیدا کنیم.
به گفته وی، سازمان برنامه و بودجه استان قزوین در یک سال گذشته 10 میلیارد ریال را به طرح های پژوهشی اختصاص داده است.
نماینده کمیته اجرایی هفته پژوهش در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش از 25 تا 28 آذر ماه جاری در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور واقع در مینودر، تاکید کرد: در جشنواره ایده های برتر استان ضمن تجلیل از 25 ایده شاخص، 22 نشست تخصصی و کارگاهی نیز برگزار می شود.

**اصحاب رسانه واکسن درمان دردهای اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند
مسئول دبیرخانه کارگروه هفته پژوهش قزوین نیز در این جلسه گفت: اصحاب رسانه واکسن درمان دردهای اجتماعی و فرهنگی جامعه به لحاظ انتقال مسایل مختلف هستند.
کریم تفضلی تاکید کرد: کمیته علمی همه ساله و براساس شورای سیاستگذاری و رویه های موجود در خصوص پژوهشگران برنامه ریزی کرده و مصوبات آن نیز توسط کمیته علمی تعیین می شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس امسال 2 شاخصه ارتقای دانشگاهی و مسایل حقوقی در نظر گرفته شد و بررسی های لازم در بخش های مختلف از جمله سهمیه های داده شده، دانشگاه های دولتی و غیر دولتی، حوزه علمیه، آموزش و پرورش و سایر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.