به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه های نماز جمعه مشگین شهر با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی افزود: این روز به منزله یک رفراندوم ملی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که فتنه گران و معاندان انقلاب اسلامی را به مرده های سیاسی بدل کرد.
وی با تجلیل از بصیرت ، زمان شناسی و آگاهی مردم ایران گفت: دشمن در این روز رکن رکین نظام یعنی ولایت فقیه را نشانه رفته بود که با هوشیاری مردم و درایت رهبر فرزانه انقلاب این نقشه شوم دشمن نقش برآب شد.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش های نهضت سواد آموزی در زدودن جهل و بیسوادی از جامعه اظهار داشت: در حال حاضر درصد باسوادی مردم ایران از 2/47 قبل از انقلاب به حدود 94 درصد افزایش یافته است.
امام جمعه مشگین شهر با بیان اینکه هم اکنون کمتر از 2 هزار نفر از افراد بالای 50 سال این شهرستان بی سواد می باشند، از مردم خواست با نهضت سواد آموزی در ریشه کن کردن بیسوادی همکاری کنند.
او همچنین با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی شاهرودی به بیان ویژگی های فردی ، اجتماعی ، سیاسی ، اخلاقی و مذهبی آن مرحوم پرداخت و از خدمات ارزنده رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوران حیات پربار خود قدردانی کرد.
مشگین شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.