مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 11 مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره اشتغال و کارآفرینی در استان اردبیل فعال است و به جوانان و متقاضیان کار خدمات ارائه می‌کند. 
قاسم رحیمی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که برای اولین بار و به همت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز رشد و فناوری این دانشگاه رویداد شتاب کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور برگزار شد تا با استقبال از ایده‌های نوین جوانان‌مان بتوانیم فرصت کارآفرینی را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به وجود آوریم. 
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی روی موضوع کارآفرینی و اشتغال حساس شده‌اند و به نوعی با برگزاری رویدادهای شتاب و تقویت فضای کسب و کار و بسترسازی در این حوزه سعی می‌کنند به نوعی به اشتغال و کارآفرینی استان کمک کنند. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به دو رویکرد این اداره کل در ایجاد اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: در کنار ایجاد واحدهای تولیدی جدید سعی ما بر رفع موانع کسب و کار و میدان دادن به سرمایه‌گذاران در ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است که دولت با سیاست‌های تشویقی و حمایتی سعی می‌کند به نوعی این مجموعه‌ها را همراهی کند.   رحیمی ادامه داد: در همین راستا توسعه مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی اشتغال و کارآفرینی در اردبیل فعال شده به طوری که 11 مرکز در این بخش فعال هستند. 
وی بیان کرد: در طی 27 جلسه‌ای که در ارتباط با اشتغال فراگیر داشتیم بیش از 3 هزار و 691 طرح به ارزش یک هزار و 601 میلیارد تومان به دبیرخانه این طرح ارسال شده است که پرداختی ما در این ححوزه قابل توجه است.   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت اشتغال روستایی و عشایری نیز تصریح کرد: در این حوزه نیز با تشکیل 22 جلسه بیش از 2 هزار و 424 طرح واصله به ارزش 797 میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع در بحث اشتغال فراگیر و روستایی ما با تشکیل 49 جلسه و بررسی 6 هزار و 132 طرح ارائه شده به ارزش 2 هزار و 382 میلیارد تومان پرداختی ما بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.
رحیمی در مورد آخرین وضعیت اشتغال ثبت شده در استان نیز گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه ستاد اشتغال در استانداری فعال است اطلاعات متمرکز در اختیار آنهاست که باید آخرین آمار اشتغال را اعلام کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.