وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با عنوان اینکه دولت مسئولیت مهارت آموزی را در سازمان فنی و حرفه‌ای دنبال می‌کند، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، دولت نمی‌تواند به تنهایی تمام مسئولیت را برعهده بگیرد بلکه نمایندگان مجلس و تمام مردم باید در همه حوزه‌ها همراه دولت باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری امروز در سمینار برنامه‌ریزی تعاملی و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی که به میزبانی استان البرز، برگزار شد، گفت: استان البرز از نمایندگان فرهیخته ای برخوردار است که ریاست کمیسیون‌های مهم در مجلس هستند که سالها با آنها همکاری داشته ام و این استان یکی از برترین استان‌ها در حوزه صنعت و اشتغال است. 

وی با اشاره به حضور نمایندگان استان البرز در این برنامه، افزود: حضور نمایندگان مجلس، بیانگر اهمیت مهارت آموزی و ارتقاء فضای اقتصادی کشور است که با جدیت توسط روسای کمیسیون های مجلس، دنبال می شود.

شریعتمداری با عنوان اینکه دولت مسئولیت مهارت آموزی را در سازمان فنی و حرفه‌ای، دنبال می‌کند، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، دولت نمی‌تواند به تنهایی تمام مسئولیت را برعهده بگیرد بلکه نمایندگان مجلس و تمام مردم باید در همه حوزه‌ها همراه دولت باشند. 

وی اذعان داشت: 240 انجمن و 32 کانون در مجموعه مرکز فنی و حرفه ای استان مشغول فعالیت هستند و مسئولان باید پاسخگوی مطالبات این مراکز باشند. 

وزیر کار با تاکید بر اینکه باید شرایطی را فراهم سازیم تا مسیر اقتصادی به سمت اشتغال و تولید هموار شود، ادامه داد: بار سنگین اداره مجموعه فنی و حرفه ای نیازمند دلگرمی و نشاط ویژه ای است و نتیجه آنچه امروز در کشور داریم اقدامات همه جانبه جامعه است. 

وی گفت: باید از پایه و ابتدایی ترین مراحل آموزش، اصلاح برخی امورات لحاظ شود اقدام شود و فعالیت‌های مهارت‌آموزی اجتماعی و جمعی از کودکی، فراگرفته شود

شریعتمداری با انتقاد از عدم مهارت آموزی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار داشت: 70 درصد از دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و وارد بازار کار این قشر از جامعه بدون کسب مهارت لازم بازار کار، امکان پذیر نیست لذا برای ساخت کشور و رفع مشکلات باید از  پایه، اصلاحات انجام دهیم. 

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی به رشد تولیدات منجر خواهد شد، گفت: مشکلات و معضلات موجود در حوزه های ساختمانی و خودرو و سایر صنایع به دلیل عدم کسب مهارت در بین دانشگاهیان است که در حوزه مهارت‌های آموزشی و اخلاقی بدون کسب مهارت و آموزش، وارد بازار تولید و توسعه شده اند.

وی به رشد 8 درصدی مصوب اعتبارات بخش آموزش در مجلس و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و تصریح کرد: علیرغم بی‌توجهی به مهارت، این مهم محقق نمی‌شود و اگر رشد غیر متکی به منابع طبیعی داشته باشیم قطعا به هدف دست پیدا نمی‌ کنیم.

شریعتمداری به حمایت از بخش خصوصی و همراهی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات، وجود قانون پایه در حوزه فنی و حرفه‌ای است و در این راستا قانون نظام جامع آموزش های فنی و حرفه‌ای در حال تکمیل است. 

شریعتمداری به ایجاد بازار کار برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اشاره مرد و گفت: پایه‌های کار برای یک اقدام طوفانی و تأثیرگذار در حوزه فنی و حرفه‌ای آماده شده است. 

وی با بیان اینکه مهارت افزایی یک مولد پایدار در کشور است، بیان کرد: بدون شک با تحقق این امر می‌توانیم به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال‌زایی دست پیدا کنیم. 

وزیر کار با تاکید بر اینکه نظام بازرسی، کنترل و بررسی شرایط باید با جدیت دنبال شود، شفافیت را تنها راه مقابله با فساد سازمانهای ذیربط دانست و ادامه داد: باید به صورت واضح و دقیق هزینه های دستگاههای اجرایی، قابل مشاهده باشد و تاکید می کنم برای مقابله با فساد از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و این موضوع با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.