به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز شنبه در آیین معارفه رییس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال افزود: در این راستا محدودیتی وجود نداشته و 10 هزار هکتار از اراضی ملی استان به سرمایه گذاران متقاضی راه اندازی شکارگاه های مصنوعی و توسعه صنعت گردشگری واگذار می شود.
وی از واگذاری بیش از 70 هزار هکتار در 40 پلاک از اراضی ملی استان به مالکان در راستای اجرای طرح کاداس خبر داد و گفت: با پایان مطالعات طرح کاداس در خلخال نیز سال آینده اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح به مجریان واگذار خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: با هدف اجرای طرح رفع تداخل در اراضی ملی و افزایش سطح اراضی کشاورزی استان تاکنون بیش از 45 هزار هکتار از اراضی ملی مورد اختلاف کشاورزان با منابع طبیعی مورد مطالعه قرار گرفته که 18 هزار هکتار آن مربوط به اراضی ملی واقع در شهرستان خلخال است.
شهامت بیان کرد: از مجموع 180 هزار هکتار از اراضی ملی هدف مطالعه طرح آبخیزداری خلخال تاکنون 80 هزار هکتار مورد مطالعه قرار گرفته و در مرحله اول اجرای این طرح 15 میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری این شهرستان هزینه شده و مراحل دوم و سوم این طرح نیز در 2 سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به آلودگی های زیست محیطی ناشی از رها سازی زباله در جنگل های مسیر جاده خلخال به اسالم گفت: حفظ منابع خدادادی حد و مرز ندارد و منابع طبیعی استان برای جلوگیری از ادامه این کار با مسئولان استان گیلان همکاری می کند.
فرماندار خلخال هم در این آیین گفت: برای پیشگیری از آلودگی زیست محیطی مسیر جاده خلخال به اسالم جلسات مختلفی با مسئولان تالش برگزار شده و قرار است رها سازی زباله در این مسیر گردشگری متوقف شود.
فریدون بابایی با تقدیر از همکاری منابع طبیعی استان اردبیل در واگذاری اراضی ملی مورد نیاز اجرای طرح پل معلق خلخال به سرمایه گذار طرح اظهار داشت: این همکاری موجب رونق صنعت گردشگری و افزایش رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح های بزرگ گردشگری شده است.
در این مراسم با تقدیر از تلاش عباس جعفرزاده رییس قبلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال، صادق پور محمد به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.