ابراهیم امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان به واسطه اقلیم خاص، وضعیت مناسب آب و هوایی و توپوگرافی کوهستانی بهترین مکان برای رشد گیاهان دارویی خودرو دیمی است.
وی با بیان اینکه بیشتر 46 گونه گیاهان دارویی شناخته شده استان در این شهرستان یافت شده است، افزود: برای تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی مشوق های لازم اعمال می شود .
فرماندار گرمی مغان اضافه کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی در مناطق روستایی حضور یافته و در افزایش کشت گیاهان دارویی در این مناطق کمک می کنند .
امامی گفت: علاوه بر رویش طبیعی گیاهان دارویی در گرمی، بسیاری از فعالان کشاورزی نسبت به کشت این نوع گیاهان در گلخانه و مزارع خود اقدام می‌کنند.
وی تغییر الگوی کشت در گرمی را یادآور شد و گفت : ایجاد باغ در اراضی شیب دار در این شهرستان شروع شده و بالغ بر 60 هکتار باغ پسته ایجاد و در 30 هکتار زمین کشاورزی گرمی نیز زعفران کشت شده است.
فرماندار گرمی در باره طرح های در دست اجرا در شهرستان گرمی بیان کرد: احداث سد عمارت بعنوان بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور یکی از طرح های اساسی این شهرستان است که عملیات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید سرعت یافته و هم اکنون در حال تکمیل است .
وی گفت: این سد با هدف تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه با ظرفیت 185 میلیون مترمکعب اجرا شده و با تکمیل آن 14 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان به آبی تبدیل می شود .
گرمی مغان در صد کیلومتری شمال اردبیل درهمسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.