مصطفی هنرمندیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت محصول زعفران افزون بر سه کیلوگرم محصول طلای سرخ برداشت شود.
وی‌ با بیان اینکه 2/5 هکتار در شهر دهدز از توابع ایذه و 7/5 هکتار در سایر نقاط ایذه به زیر کشت زعفران رفته گفت: آغاز برداشت طلای سرخ در روستای قلعه سرد دهدز شروع شده و تا پایان نیمه نخست آذر ادامه دارد.
هنرمندیان‌ افزود:زمین کشت شده زعفران این شهرستان، بیش از 6 سال هیچ کود شیمیایی و سهمی را دریافت نکرده، که ارگانیک بودن آن ‌مورد توجه است.
سرپرست جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه محصول زعفران ایذه مشتریان خارجی نیز دارد اظهارکرد: این محصول دارای کیفیت بالا، و قیمتی بین 80 میلیون تا 150 میلیون ریال در بازار مصرف دارد.
وی افزود: کار کاشت پیاز زعفران در شهرستان ایذه اوایل مهر آغاز و در آذر آماده برداشت می شود.
وی گفت: سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در شهرستان ایذه به دلیل شرایط اقلیمی مناسب منطقه و نیاز کم زعفران به آب، با افزایش همراه بوده است.
هنرمندیان بیان‌ کرد: استفاده از بخش های مختلف گیاه زعفران از قیبل، زعفران،گلبرگ، پرچم و خامه آن باعث اقتصادی بودن این محصول با ارزش شده است.
وی گفت: کاشت گیاهان دارویی و صنعتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب، رونق درآمد مردم و توسعه اقتصادی مورد توجه دولت و تولید کنندگان روستایی است.
هنرمندیان افزود: مراحل کاشت، داشت و برداشت طلای سرخ در این منطقه برای 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
شهرستان ایذه در شرق خوزستان واقع است.
7161/ 6037
خبرنگار: مهسا نوروزی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.