به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری افزود: این طرح با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از سوی شهرداری با همکاری دستگاه های اجرایی عضو این ستاد اجرایی و عملیاتی می شود.
وی با با بیان این که آسیب های اجتماعی اهالی ساکن در مناطق حاشیه نشین را بیش از سایر مناطق تهدید می کند، گفت: افزایش فرصت های شغلی همراه با ایجاد امکانات فرهنگی و رفاهی از جمله کتابخانه ، بوستان ، امکانات ورزشی و افزایش سطح رفاه در مناطق مورد هدف از جمله اهداف این طرح است.
صادقی اظهار داشت: با اجرایی و عملیاتی شدن طرح بازآفرینی پایدار شهری در این شهر دستاوردهای آن در زندگی اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی ، بافت فرسوده و حواشی شهر نمود خواهد یافت.
او هدف دولت از اجرای این طرح را ارتقای سطح زندگی مردم محروم بویژه اهالی ساکن در سکونت گاه های غیر رسمی ، حاشیه نشین و بافت های فرسوده شهرها دانست.
وی همچنین فقدان نظارت بر ساخت و سازهای شهر را بزرگترین معضل اجتماعی و عامل اصلی در رشد قارچ گونه سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز در خلخال ذکر کرد.
وی گفت: تامین 30 درصد از مجموع هزینه های طرح بازآفرینی پایدار شهری به عهده شهرداری خلخال بوده و 70 درصد نیز از سایر منابع اعتباری در نظر گرفته شده از سوی ستاد بازآفرینی شهری کشور تامین خواهد شد.
رنجبر ، نماینده شهردار خلخال نیز در این جلسه گفت: برای اجرای فاز اول طرح بازآفرینی پایدار این شهر 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری کشور منظور شده که به محض تخصیص آن عملیات اجرایی طرح با اولویت بندی مناطق مورد هدف آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست، اظهار کرد: بر اساس دستور العمل ستاد بازآفرینی پایدار شهری این طرح باید در مدت چهار سال بین سال های 1367 تا 1400 اجرا و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.