به گزارش ایرنا، عزت اله ضربی یکشنبه در آیین افتتاح و تجهیز خانه هلال روستای معصوم آباد در بخش ثمرین اردبیل افزود: تاکنون در شهرستان اردبیل 9 خانه هلال راه اندازی و تجهیز شده و بقیه خانه های هلال در شهرستان های دیگر استان هستند.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی خانه های هلال بیان کرد: این خانه ها در روستاها تجهیز می شوند تا در مواقع ضروری و خاص قبل از رسیدن تیم های عملیاتی، روستاییان خود عملیات امدادرسانی را شروع کنند.
ضربی اضافه کرد: این کار با هدف کاهش خسارات حوادث طبیعی و غیرطبیعی، آموزش اهالی روستاها با برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه و تشکیل تیم های امداد و نجات انجام می گیرد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به شعار «هر خانواده یک امدادگر» تنها با آموزش به اقشار مختلف جامعه محقق شدنی است، افزود: آموزش دوره های مختلف توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل برنامه ریزی شده و در طول سال برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در حوادث زمان بسیار مهم است، گفت: انتظار است که اقشار مختلف مردم در خانه های هلال ثبت نام کرده و فعالیت داشته باشند تا در زمان حادثه قبل از رسیدن نیروهای امدادی و در زمان طلایی اولیه به امدادگری و نجات آسیب دیدگان بشتابند.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.