هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای استفاده از ظرفیت ‌های جمعیت هلال‌احمر استان در حوزه محرومیت ‌زدایی تفاهم‌نامه همکاری بین 2 دستگاه منعقدشده که یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان است.
وی یادآوری کرد: برخی از مناطق استان از نقاط آسیب خیز در حوزه بلایای طبیعی بشمار می رود و در این میان برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد باهدف پیشگیری و افزایش آمادگی جامعه هدف در زمان وقوع بلایای طبیعی است.
این مسئول ادامه داد: با افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در کنار توجه به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی منازل مسکونی جامعه هدف میزان عوارض ناشی از بلایای طبیعی در خانواده های مددجویی کاهش می‌یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: سهمیه ابلاغی شرکت مددجویان در این دوره ها 2 هزارو 768 نفر بود که 107درصد از برنامه هدف‌گذاری محقق شده است.
صفری همچنین از بیمه شدن منزل مسکونی و اثاث منزل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در برابر آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی خبر داد و گفت: منازل مسکونی و اثاث منزل 20 هزار 169خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با همکاری بیمه آسیا در برابر آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی بیمه ‌شده‌اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تا کنون 26مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در اثر وقوع سیل و آتش سوزی خسارت‌ دیده‌اند و به منظور جبران خسارت مددجویان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی 25 میلیون و 800هزار تومان از طریق شرکت بیمه آسیا پرداخت‌شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت کمیته امداد زنجان هستند، که درمجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.