شهامت هدایت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:امسال همانند سال های گذشته اجازه تخریب مراتع به سود جویان داده نشده و ماموران یگان حفاظت بصورت شبانه روزی در حفظ و نگهداری بخصوص جلوگیری از تخریب مراتع آمادگی کامل دارند.
وی مشارکت همگانی برای حفاظت از مراتع استان را خواستار شد و گفت: همه نهادهای مرتبط باید در این امر اداره کل منابع طبیعی را یاری دهند تا با مشارکت همگانی جلوی تخریب مراتع استان گرفته شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین تخریب مراتع در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد مغان اتفاق می افتد ، ادامه داد: هر سال در این مناطق شاهد تخریب مراتع بودیم اما امسال با استقرار نیروهای یگان حفاظت و تقویت یگان های حفاظت و مشارکت مردم از تخریب و تصرف مراتع جلوگیری شده است.
هدایت از اجرای 141 هزار هکتار طرح نقشه برداری کاداستر در استان اردبیل خبر داد و گفت:در قالب این طرح امسال 356 هزار هکتار نقشه برداری و تثبیت مالکیت در اراضی ملی انجام می گیرد.
وی ادامه داد : هدف از اجرای این طرح ،جلوگیری از تخریب مراتع ، حل اختلافات مردم با منابع طبیعی و تثبیت مالکیت اراضی است .
هدایت اعزام اکیپ حفاظت از منابع طبیعی به شهرستان ها را یادآور شد و گفت: در هر شهرستان یک اکیپ مستقر شده و هر هفته هم 2 اکیپ به بیله سوار مغان برای جلوگیری از تخریب مراتع اعزام می شود.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.