علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین افزود: در گذشته شاهد رشد سریع بیابان ها در استان بودیم که جلوی این پدیده گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در این حوزه مدعی حل همه مشکلات نیستیم و کارهای زیادی باید از جمله با کمک رسانه ها انجام شود تا شاهد کاهش و رفع مشکل بیابانی شدن اراضی استان باشیم.
اسدالهی همچنین گفت: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص اهمیت منابع طبیعی در مجموع شاهد کاهش تخلفات این حوزه هستیم.
این مسئول در ادامه از تخصیص 145 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری در قزوین خبر داد و آنرا اقدامی کم سابقه در این حوزه ذکر کرد و گفت: این رقم تا 350 میلیارد ریال نیز قابل افزایش است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با بیان اینکه فعالیت های این دستگاه فرابخشی است، اظهار داشت: فعالیت ها و خدمات این دستگاه بر سرنوشت کشور تاثیر می گذارد.
وی اظهار داشت: خدمات این دستگاه موجب حفظ و حراست از زمین، خاک و آب می شود که هر سه عنصر حیاتی به شمار می روند و در زندگی انسان نقش اساسی دارند.
اسدالهی، جلب اعتماد مردم و اعتمادسازی عمومی را یکی از روش های مهم در پیشبرد بهتر وظایف دستگاه های اجرایی نام برد و گفت: با اتخاذ این روش شاهد گسترش همکاری جامعه در حفاظت از منابع طبیعی هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی باید به گونه ای عمل کنند که اعتماد مردم و ارباب رجوع به آنان جلب شود.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به حفظ و حراست از منابع طبیعی و اعتمادسازی برای همکاری بهتر مردم با دستگاه ها، از ایرنا و خبرنگاران این رسانه بابت فعالیت های خود در این زمینه قدردانی کرد.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار گفت: رسانه ها با تهیه اخبار و گزارش های تاثیرگذار می توانند فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را در بین جامعه نهادینه کنند.
علی حیدرشاه حسینی در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت های خبری ایرنا پرداخت و خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و خبرگزاری جمهوری اسلامی در راستای تعمیق فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.