اسفندیار خزایی روز دوشنبه و در دومین روز گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم و آیندگان است لذا نباید اجازه دخل و تصرف و تعرض به این عرصه را به سودجویان داد.
وی شعار هفته منابع طبیعی را همیار طبیعت باشیم ذکر کرد و گفت: رسانه ها بهترین ابزار برای حمایت و حفاظت از منابع طبیعی هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: رسانه ها با انتشار مزایا و آسیب های تعرض به طبیعت می توان اهمیت حفظ این منبع خدادادی را برای عموم مردم تبیین کنند.
خزایی بیان کرد: نقدهای سازنده رسانه ها از عملکرد منابع طبیعی نیز می تواند زمینه ای برای شناسایی کاستی ها و تلاش برای رفع آنها باشد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان نیز گفت: این یگان از سال 85 با هدف حفاظت از انفال در سازمان جنگلها راه اندازی شد.
سرهنگ بهارم رسولی افزود: نیروهای فعال در این مجموعه اقدام به رصد و پیگیری تخلفاتی نظیر قلع و قمع، تخریب و تصرف و آتش سوزی می کنند.
وی بیان کرد: با توجه به وسعت 905 هزار هکتاری منابع طبیعی همدان و نیروهای محدود یگان حفاظت امکان رصد تمامی نقاط نیست.
وی اضافه کرد: به منظور رفع این خلاء سامانه 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی با هدف حراست از عرصه های ملی راه اندازی شده است.
سرهنگ رسولی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده حریق، ورود غیرمجاز دام ، تخریب و تصرف اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در مراتع از طریق این سامانه موضوع را اطلاع رسانی کنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان با توصیف طبیعت به سجدگاه انسان برای رسیدن به عرش بیان کرد: انسان پس از حضور در طبیعت بهترین مکان را پهن کردن سجاده و عبادت انتخاب می کند.
اکبر بهاروند افزود: به طور حتم افرادی که با حضور در طبیعت علاوه بر تفریح ، نماز به جا می آورند هیچگاه اقدام به ایجاد آلودگی در طبیعتی که آن را سجدگاه خدا به شمار می آورند، نمی کنند.
وی بیان کرد: باید در حفاظت و کنترل طبیعت همانند فهوای اصل 44 قانون اساسی عمل کرده و بدون نیاز به حضور ماموران یگان حفاظت، مردم حافظ این منبع خدادادی باشند.
وی گفت: با توجه به تاکید رهبری فرزانه انقلاب بر حفظ طبیعت، خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در راستای منویات معظم له بخش اعظمی از فعالیت خود را در راستای آگاهی بخشی به جامعه معطوف کرده است.
استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.
822 هزار هکتار اراضی ملی همدان به صورت مرتع است که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه مرتع خوب متوسط و فقیر دسته بندی می شوند.
15 تا 22 اسفند با عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.