حسن وحید روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا سطح کل منابع ملی استان خراسان شمالی را حدود دو میلیون و 33 هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: از جمله این طرح ها شامل الحاق طرح بهره برداری قلعه زو و قلعه صفا فاروج در این استان است.
وی همچنین از پیگیری طرح توسعه و مدیریت بهره برداری گیاهان دارویی منابع طبیعی استان و مصوب شدن در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با پیش بینی 200 هزارهکتار در سال قبل خبر داد.
وحید تهیه طرح بهره برداری و 5500 هکتار احیاء و توسعه رویشگاه هادر طی پنج سال با اعتبار مورد نیاز 119 میلیارد ریال (پیش بینی سال اول 40 هزارهکتار تهیه طرح و 750 هکتار احیاء وتوسعه رویشگاه ها با اعتبار مورد نیاز 11 میلیارد ریال) را از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین سال گذشته 670 کیلوگرم بذر باریجه، زرشک وحشی و زالزالک تهیه شد و مجوز حمل محصولات فرعی ( 58 تن شیرین بیان و 10 تن شیره باریجه) در این استان صادر شد.
وحید افزود: سال گذشته بهره برداری 4.2 تن توسعه و غنی سازی رویشگاه های شیره باریجه از چهار رویشگاه در سطح استان صورت گرفت.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

*سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/3007/1733 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** تنظیم کننده: ربابه صانعی** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.