استاندار اردبیل گفت: نتایج مطالعات پهنه‌های معدنی استان اردبیل نشان می‌دهد که ما در این استان ذخایر معدنی بسیار فراوان و امیدبخشی را داریم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: از سال‌های گذشته مطالعات پهنه‌های معدنی در چهار نقطه استان اردبیل شروع شده که نتایج آن در هر چهار حوزه به ویژه مشگین‌شهر و خلخال امیدبخش نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما در این بخش ظرفیت اشتغال بالایی را داریم به طوری که باید هم به اکتشفات، هم استخراج و هم فرآوری و صادرات صنایع معدنی توجه کنیم تا بخش عظیمی از بیکاران استان اردبیل در این حوزه مشغول بکار شوند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در رفع موانع و صدورر مجوزهای لازم برای تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اکتشاف و استخراج معادن استان اردبیل بیان کرد: در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست مطالعات دقیقی را انجام داده تا براساس ضوابط و مقررات تعریف شده مجوز لازم را برای اکتشاف و استخراج معادن صادر کنیم.
بهنامجو افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند به استعلام و صدور موافقت اولیه و نهایی به سرعت اقدام کنند و در این زمینه با حضور در منطقه مشکین‌شهر و خلخال مشکلات و نارسائی‌های احتمالی نیز برطرف شود.
وی در ادامه به فعال شدن مقطعی سامانه کارا برای ثبت اطلاعات سرمایه‌گذاران و دریافت‌کنندگان تسهیلات اشاره و تصریح کرد: قرار شده به صورت مقطعی این سامانه بازگشایی شده و امکان ثبت اطلاعات متقاضیان فراهم آید.
 
از توسعه کشت پنبه در مغان استقبال می‌کنیم
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توسعه کشت پنبه را یادآور شد و بیان کرد: زمانی کشت پنبه در مغان به 20 هکتار می‌رسید که به دلایل مختلف این سطح زیرکشت تا 3 هزار هکتار کاهش یافت ولی با تلاش زارعین منطقه پیش‌بینی می‌‌شود 12 هزار تن وش پنبه استحصال و چندین کارخانه پنبه پاک کنی در منطقه با اشتغالزایی مناسب فعال شود.
بهنامجو ادامه داد: شرکت نفت و گاز باید در تامین سوخت مورد نیاز این کارخانه‌ها و فعالیت مجدد آنها همکاری لازم را داشته باشند تا کارخانه‌های پنبه پاک کنی فعال شده و نسبت به تامین پنبه مورد نیاز کارخانه‌های نساجی استان به ویژه سبلان پارچه اقدامی عملی انجام شود.
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل گفت: هر چند پنبه در منطقه مغان رقبایی همچون بادام زمینی و سیر دارد اما با حمایت از زارعین منطقه و خرید مناسب این محصول می‌توانیم حتی فراتر از نیاز کارخانه‌های نساجی استان تولید پنبه باکیفیت را در پارس‌آباد و سایر شهرها شاهد باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.