مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به ویژه بهزیستی به وظایف ذاتی خود در کاهش طلاق عمل کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شفیع شفیعی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل در دادگستری اظهار کرد: در سال 95 به ازای هر 5 ازدواج در اردبیل یک طلاق به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته به 6.2 ازدواج رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم هر سال پدیده طلاق در استان خود را بیشتر نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور اعتبار 60 میلیون تومانی برای اردبیل به منظور برگزاری کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج اختصاص داده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های دخیل به ویژه بهزیستی استان در این خصوص کوتاهی و قصور نداشته و به وظیفه ذاتی خود در این خصوص عمل کند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل کارشکنی در بحث کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی بعد از آن را از سوی هیچ دستگاهی قابل قبول ندانست و افزود: تمام نهادهای فرهنگی از جمله شهرداری‌ها، ورزش و جوانان، فرمانداری‌ها و ... در این حوزه باید مسئولیت‌های محول شده را به نحو احسن انجام دهند.
در ادامه این جلسه معاون ثبت احوال استان اردبیل نیز به آمار مقایسه‌ای طلاق و ازدواج در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه اول سالجاری 7 هزار و 227 ازدواج در اردبیل ثبت شده که از این رقم 6 هزار و 733 ازدواج شهری و 494 ازدواج روستایی بوده است.
باباپور بیان کرد: همچنین در این مدت یک هزار و 477 طلاق ثبت شده داشتیم که از این میزان یک هزار و 133 مورد شهری و 146 مورد روستایی بوده است.
وی به تفکیک شهرستان‌ها در حوزه طلاق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرستان اردبیل 734 طلاق، در بیله‌سوار 31 طلاق، در پارس‌آباد 231 طلاق، در خلخال 69 طلاق، در کوثر 21 طلاق، در گرمی 89 طلاق، در مشگین‌شهر 220 طلاق، در نمین 74 طلاق، و در نیر هم 8 مورد طلاق به ثبت رسیده است.  
در این جلسه معاون ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در سخنانی از فعالیت 5 سمن در حوزه ازدواج در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این سمن‌ها با برگزاری جلسات مستمر آموزشی در حوزه کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی وارد کار شده‌اند.
محمدرضا برادران با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی دخیل در این حوزه باید با پرهیز از موازی‌کاری در کنار یکدیگر برای کاهش طلاق تلاش کنند، از برگزاری 10 برنامه مهارت‌های تربیتی و اجتماعی برای زوجین از سوی این سمن‌ها خبر داد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.