رئیس کمیته مسابقات فدراسیون کارگری کشور گفت: سالانه 5 هزار ورزشکار کارگر در رقابت‌ها و مسابقات متعدد ورزشی شرکت می‌کنند تا در کنار سازندگی کشور به سازندگی و توانمندی خود بیفزایند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شهریار احتشام‌زاده در جریان برگزاری مسابقات کاراته کارگران کشور در اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر 20 انجمن فعال در کشور داریم که البته برخی از رشته‌ها نظیر کاراته دارای سبک آزاد و کنترلی، کشتی فرنگی آزاد و ساحلی، فوتبال و فوتسال و رشته‌های دیگر است که این انجمن‌ها در حال توسعه می‌باشد.
وی با بیان اینکه در طول سال 30 الی 40 مسابقه ورزشی برای کارگران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در هر یک از این مسابقات 100 نفر کارگر شرکت کنند ما در طول سال 4 تا 5 هزار کارگر ورزشکار داریم که در رقابت‌ها و مسابقات مختلف ورزشی حضور پیدا می‌کنند.
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون کارگری کشور بیان کرد: در نیمه دوم امسال ورزشکاران کارگر برنامه صعود به کوه‌های مرتفع کشور و همچنین مسابقات فوتبال و فوتسال را به همراه مسابقات شطرنج در پیش رو دارند و یکسری مسابقات نیز به میمنت ایام دهه فحر با برنامه‌ریزی فدراسیون کارگری برگزار خواهد شد.
احتشام‌زاده به مطلوبیت برگزاری مسابقات کاراته سبک آزاد کارگران کشور به میزبانی اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ورزشکاران 10 استان کشور شرکت کردند و به دلیل آنکه اولین دوره مسابقات سبک آزاد و غیرکنترلی کاراته است این تعداد حضور ورزشکاران کارگر قابل قبول است و قطعا در سال‌های آینده باشکوهتر برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را دارد استان‌های بیشتری از آن استقبال کردند و قطعا این روند در سال‌های آینده بهتر خواهد شد.
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون کارگری کشوری به وضعیت مجموعه‌های ورزشی و سالن‌ها نیز اشاره کرد و افزود: ما به اندازه کافی در استان‌ها مجموعه ورزشی و سالن تمرینی برای تیم‌های کارگری داریم و تلاش می‌کنیم تا کارگران و خانواده‌های بیشتری از این سالن‌ها استفاده کنند.
 
در این مراسم رئیس هیئت ورزشی کارگران استان اردبیل نیز در مورد برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این رویداد به مناسبت هفته تعاون و با هدف راهیابی نفرات منتخب به تیم ملی کارگران کشور برگزار شد که بیش از 80 نفر کاراته‌کا در سبک آزاد و غیرکنترلی در این رقابت‌ها حاضر شدند.
علی مهری خاطرنشان کرد: همزمان با هفته تعاون ما 10 مورد اعزام خانواده‌های کارگری را به جشنواره تفریحی – رفاهی که در بندر انزلی برگزار خواهد شد انجام می‌دهیم و 17 شهریور به مناسبت هفته تعاون ما در اردبیل میزبان مسابقات دوومیدانی بانوان کارگران کشور خواهیم بود.
وی افزود: مسابقه کاراته سبک آزاد کارگران کشور در پنج وزن و براساس قوانین فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و تمام تلاش تیم‌های شرکت‌کننده بر این است تا در این رویداد به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند.
مهری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی فدراسیون کارگری کشور ما در همه 22 رشته مصوب فعالیت می‌کنیم و با توجه به افزایش 10 رشته جدید به این مجموعه رشته‌ها کارگران کشور در 32 رشته ورزشی فعالیت‌های بدنی خواهد داشت.
وی افزود: ما در سال گذشته هیئت منتخب کشور معرفی شدیم و استان اردبیل جزو استان‌های موفق در مسابقات و رویدادهای ورزشی کارگران است به طوری که بیش از 11 هزار کارگر در این استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت مستمر و مداوم دارند.  
رئیس هیئت ورزشی کارگران استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر 7 مجموعه ورزشی کارگران در استان اردبیل فعال است و به زودی زمین چمن روباز اردبیل، بیله‌سوار و پارس‌آباد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهری در مورد کسب مدال کارگران در سال گذشته گفت: سال 96 کارگران استان اردبیل در مسابقات مختلف ورزشی 29 مدال کسب کردند که در مجموعه 20 اعزام را به مسابقات کشوری و قهرمانی داشتیم که تیم کشتی اردبیل به نائب قهرمانی دست یافت و در مسابقات ژیمناستیک نیز مقام سوم را به دست آوردیم.  
مهری اظهار کرد: در نیمه دوم امسال کلاس‌های مربیگری و اعزام تیم‌های منتخب کارگری را به مسابقات کشوری شاهد خواهیم بود به طوری که در هفته آینده تیم جودو و وزنه‌برداری استان به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد و در رشته تنیس روی میز نیز تیم استان اردبیل در رویدادهای کشورری حاضر خواهند شد.
وی ادامه داد: امیدواریم در سالجاری با توجه به برنامه‌ریزی‌زهای انجام شده بتوانیم در رویدادهای مختلف موفق عمل کنیم.
در این دوره از مسابقات که در مجموعه ورزشی 6 هزار نفری اردبیل برگزار شد، 10 استان کشور شرک کرده بودند که از استان اردبیل نیز دو تیم در مسابقات کاراته کارگران کشور در سبک آزاد شرکت داشتند که در نهایت این مسابقات با قهرمانی فارس به پایان رسید و تیم‌های اردبیل و مازندران در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.