سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران در حاشیه این بازدید با بیان اینکه یکی از وظایف دفتر امور اتباع مهاجران خارجی عقد قراردادهای دو و سه جانبه با سازمان های مردم نهاد، حامیان و کمیسیاری عالی پناهندگان است گفت: خدمات این مرکز در حوزه های مختلفی از جمله سلامت و درمان، بیمه سلامت و واکسیناسیون ارائه می شود.
علی صادقی ، تحصیل یکهزار و 300 نفر از پناهندگان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را از جمله اقدامات این مرکز برشمرد و افزود: علاوه بر آن 840 نفردیگر نیز فارغ التحصیل و در بازار کار مشغول فعالیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن پذیرش در دانشگاه ها، این اقدامات به دلیل نگاه بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به این افراد بوده است.
به گفته صادقی آموزش مهارت های زندگی به زنان افغان، شرکت در کارگاه های اشتغالزایی به منظور کسب استقلال مالی و جلوگیری از آسیب پذیری آنان از دیگر فعالیت های این مرکز بوده است.
وی افزود: رسیدگی و توجه به فعالیت های ورزشی ویژه جوانان افغان در رشته های مختلف ورزشی و ایجاد تیم های ورزشی فوتبال، فوتسال و رشته های رزمی از جمله خدمات ارائه شده در حوزه ورزشی بوده است.
سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران اضافه کرد: علاوه بر این در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز نشست های تخصصی علمی و فرهنگی با جامعه پزشکان افغانستان ، غربالگری پناهندگان از لحاظ سلامت روانی، ویزیت رایگان بیماران و مشاوره حقوقی توسط این مرکز ارائه شده است.
تهرام/1109/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.